• شهردار شیراز مطرح کرد

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای تبدیل کمربندی جنوبی شیراز به بلوار شهری

شهردار شیراز درخصوص کمربندی جنوبی این کلان‌شهر گفت: ۷۰ میلیارد تومان برای عملیات عمرانی تبدیل کمربندی به بلوار شهری در سال جاری اختصاص یافته است.

 
به گزارش راستین آنلاین سید احسان اصنافی در میزخدمت مسجدمحوری در مسجد میثم تمار شهرک والفجر واقع در منطقه ۹ شهرداری شیراز اظهار داشت: در شهر شیراز ۱۶۷ محله داریم که معاونت برنامه‌ریزی نیازمندی‌های آن را احصا کرده و در یک برنامه زمان‌بندی ۲۰ ساله مرتفع می‌شود.
 
وی انجام کار و پروژه در محلات را ملاک قرار داد و برنامه‌ریزی را برحسب اولویت هر محله اعلام کرد.
 
شهردار شیراز درخصوص کمربندی جنوبی شیراز گفت: با شکل‌گیری شهرک‌ها در کنار کمربندی، آنجا به محل تردد خودروهای شهری و بین شهری سبک و سنگین تبدیل شده است.
 
اصنافی ادامه داد: تا زمانی‌که کامیون در طول روز در کمربندی جنوبی شیراز تردد می‌کند، امکان واگذاری آن به شهرداری وجود ندارد و برای این مهم باید دو کمربندی یکی در شمال شرقی و دیگری به موازات کمربندی جنوبی توسط وزارت راه احداث می‌شده که ترک فعل کرده‌اند.
 
شهردار شیراز درخصوص راهکار برای کمربندی جنوبی شیراز عنوان کرد: ۷۰ میلیارد تومان برای عملیات عمرانی تبدیل کمربندی به بلوار شهری در سال جاری اختصاص یافته و تاکنون چندین جلسه با وزیر راه و معاونان وی و استاندار در این خصوص داشته‌ایم.
 
وی با بیان اینکه عزم همه مسئولان برای حل مشکل کمربندی جزم است، تصریح کرد: امسال وزارت راه قول احداث تقاطع سفیر و شروع کار تقاطع قائم با ردیف بودجه را داده است.
 
مدیر ارشد شهری شیراز همچنین گفت: اولویت اصلی برای کمربندی ایمنی است و در آینده کمربندی بلواری با سرعت بالا خواهد بود.
 
وی پیرامون تقاطع‌های ناقص عنوان کرد: غالب هزینه‌های یک تقاطع موضوع تملک است و سیاست بر این است که هرچه می‌توان تملک کرد اما پروژه نباید معطل تملک بماند.
 
وی از بازبینی کل شبکه حمل و نقل عمومی شهر خبر داد و بیان داشت: طرح نهایی جامع حمل‌ونقل عمومی باید به تاییدیه در سطح کشور برسد و برای تقویت خطوط اتوبوسرانی تا شب عید ۷۴ اتوبوس پیگیری شده و به دنبال ۸۰ اتوبوس دیگر در کنار ۲۰۰ اتوبوس برقی هستیم.
 
*پیگیری امور مناطق کم برخوردار و مستعد پیشرفت*
 
علی اکبر سلطانی، عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۹ در این میزخدمت مسجدمحوری گفت: از ابتدای شروع بکار ششمین دوره مدیریت شهری به دنبال رسیدگی و پیگیری امور مناطق کم برخوردار و مستعد پیشرفت بوده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ارتباطی به شهرداری ندارد، ابراز امیدواری کرد: در پایان دوره اتفاقات خوب و ملموسی برای شهر و شهروندان رقم خورده باشد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
242 کلیک ها  سه شنبه, 30 فروردين 1401 14:40
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا