ایجاد اشتغال با اجرا و بهره برداری از طرح های نو در بخش کشاورزی فارس به مناسبت دهه فجر

ایجاد اشتغال با اجرا و بهره برداری از طرح های نو در بخش کشاورزی فارس به مناسبت دهه فجر
   
ایجاد اشتغال با اجرا و بهره برداری از طرح های نو در بخش کشاورزی فارس به مناسبت دهه فجر |||| ||||

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس امروز یکشنبه 17بهمن در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد از اجرای ۷۷ طرح عمرانی و اشتغال زا در بخش کشاورزی فارس خبر داد .

 
به گزارش راستین آنلاین مجتبی دهقان پور گفت :به مناسبت دهه فجر امسال ۷۷ طرح در فارس به بهره برداری می رسد .
 
او عنوان کرد : با اجرای این طرح ها در بخش اشتغال زا ۴۰۴ شغل ایجاد می شود ، که در حوزه تولیدات گیاهی، دامی و صنایع تبدیلی و تکمیلی است.
 
مجتبی دهقان پور با بیان اینکه جهاد کشاورزی به عنوان یک بخش تولید کننده نقش موثری در تامین نیازهای کشور دارد، ادامه داد : فارس در این زمینه همواره پیشرو بوده و از کشاورزان به عنوان تولید کنندگان حمایت موثری کرده است.
 
او اضافه کرد: 319 پروژه در طرح های عمرانی احیای سامانه های نوین آبیاری در سال ۱۴۰۰ انجام شده است و ۲ هزار و ۲۵۰ متر جاده بین مزارع احداث شده و ۳ هزار و ۹۹۴ متر لایروبی قنوات انجام شده است.
 
دهقان پور بیان کرد: افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی حدود پنج درصد سرمایه گذاری های کشور است و متناسب با نقش کشاورزی با استان و کشور سرمایه گذاری ها باید رشد کند و در فارس ۱۵۶ طرح مصوب در کارخانه های بخش کشاورزی استان تصویب شده و تسهیلات ارزان قیمت با سود ۱۰ و ۱۲ درصد به این طرح ها اختصاص یافته است.
 
او ادامه داد: تصویب قانون مدیریت یکپارچه تولید به جهاد کشاورزی از سال ۹۲ در سال ۱۴۰۰ عملیاتی شد و مدیریت تولید از سفره تا مزرعه به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد و از تجارب سازمان صمت بهره گرفته شده است.
 
دهقان پور اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی در تقویت جهاد کشاورزی مهم است و با همکاری بسیج اصناف فارس نظارت ها انجام می شود و جلسات آموزشی برای نیروهای جهاد کشاورزی فارس برای نظارت انجام شد و از اتاق اصناف فارس کمک گرفتیم تا کارگروه و اقدام مشترک در این حوزه انجام شود.
 
او تاکید کرد: مدیریت بازار با تشکیل قرارگاه اقدام مشترک تشکیل شده که تولیدات مرتبط با حوزه کشاورزی مانیتور و رصد می شوند و از ظرفیت سایر دستگاه ها نیز در استان در این خصوص در تولید، توزیع و مصرف محصولات کشاورزی استفاده می شود.
 
دهقان پور افزود: در بحث قرارگاه امنیت غذایی در پی دنبال کردن رصد حوزه تولید با رویکرد آینده نگری هستیم و مواردی که به حوزه تولید آسیب می زند را مورد مدیریت قرار می دهیم و 10 کمیته تخصصی اداره های مختلف استان نیز تشکیل شده است و موارد به شکل تخصصی دنبال می شود.
 
او اضافه کرد: وزیر جهاد کشاورزی بر صدور اسناد کشاورزی برای تولید کنندگان تاکید دارد و در فارس در پی عملیاتی کردن این مهم هستیم که موجب تثبیت مالکیت اراضی خواهد شد.
 
رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: توجه به مدیریت دانش بنیان در بخش کشاورزی فارس با ایجاد ارتباط با مراکز دانشگاهی در اولویت جهاد کشاورزی استان است و با هم افزایی کارشناسان و تولیدکنندگان ظرفیت بی نظیری ایجاد می شود.
 
او ادامه داد: توسعه زنجیره کشت گیاهان دارویی مورد تاکید استاندار فارس است زیرا الگوی کشت مناسبی در بحران کم آبی است و به آبیاری کمتری نیاز دارد و به علاوه بازار خوبی نیز برای این گیاهان وجود دارد.
 
دهقان پور تاکید کرد: احداث انبار نگهداری روغن در فارس مورد توجه است زیرا در استان محل نگهداری و انبار روغن نباتی را نداریم و در بحث روغن هفته گذشته استان دچار تنش شد و یکی از نگرانی های ما ذخیره روغن است که با درایت استاندار فارس، مشکل روغن استان به عنوان دومین تولید کننده محصولات کشاورزی کشور با دستور وزیر مرتفع شد و بدین ترتیب روغن خام وارد شرکت روغن «نرگس» شیراز شد و روغن تولیدی وارد بازار شده و این مشکل مرتفع شده است.
 
دهقان پور اعلام کرد: در سیل جنوب استان خسارت زراعت و باغبانی رصد شده و موارد به ستاد مدیریت بحران وزارت کشور ارسال شد و وام های چهاردرصد برای خسارت دیدگان ارائه می شود.
 
گفتنی است در این نشست به صورت ویدئوکنفرانس پروژه های دهه فجر در بخش کشاورزی سراسر کشور با حضور وزیر کشاورزی مورد افتتاح قرار گرفت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
312 کلیک ها  یکشنبه, 17 بهمن 1400 19:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا