• رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان فارس خبر داد :

کاهش ۵۰ درصدی هزینه ثبت اسناد خودرو در دفاتر اسناد رسمی از ۱۳دی ۱۴۰۰

کاهش  ۵۰ درصدی هزینه ثبت اسناد خودرو در دفاتر اسناد رسمی از ۱۳دی ۱۴۰۰
   
کاهش  ۵۰ درصدی هزینه ثبت اسناد خودرو در دفاتر اسناد رسمی از ۱۳دی ۱۴۰۰ |||| ||||

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان فارس امروز دوشنبه ۱۳ دی با اعلام اینکه هزینه ثبت اسناد خودرو در دفاتر اسناد رسمی از امروز بیش از ۵۰ درصد کاهش می یابد گفت : با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اجرایی شدن این قانون از امروز شاهد کاهش بیش از ۵۰ درصدی هزینه ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی خواهیم بود . 

 
به گزارش راستین آنلاین علی آراد افزود : مطابق با ماده ۲۹ و ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده که در ۲ خرداد ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و طی نامه شماره ۴۰۳۶۴ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۴ توسط رییس جمهور ابلاغ و از امروز مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ لازم الاجرا است ادارات راهنمایی و رانندگی موظفند در زمان تعویض پلاک خودرو مالیات نقل و انتقال خودرو را وصول کنند ‌.
 
او در ادامه سخنان خود با بیان به اینکه با توجه به این ماده قانونی از این پس دفاتر اسناد رسمی تکلیفی به وصول مالیات نقل و انتقال و عوارض در وکالت فروش وسائل نقلیه و همچنین اسناد قطعی وسائل نقلیه ای که از تاریخ ۱۳ دیماه ۱۴۰۰ تعویض پلاک می شود ندارند ، ادامه داد : در حال حاضر تعداد ۸ هزار و ۵۰۰ دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور فعالیت می کنند که به علت پراکندگی جغرافیایی مناسب و در دسترس بودن ، مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی با سهولت و آسانی صورت می گیرد و خدمات دفاتر اسناد رسمی در دسترس عموم مردم قرار دارد .
آراد در پایان بیان کرد :همچنین با توجه به بخشنامه اخیر معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رابطه با عدم نیاز به تائیدیه نقل و انتقال خودرو صادره از مراکز تعویض پلاک و الکترونیکی و آنلاین بودن خدمات ثبت اسناد در دفاتر اسناد رسمی امکان تنظیم اسناد خصوصاً سند خودرو در کمترین زمان ممکن و حداکثر در ۱۵ دقیقه میسر است .
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1406 کلیک ها  دوشنبه, 13 دی 1400 12:40
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا