فاز 6شهرك صنعتي شيراز واگذار می‌شود/خريد انشعاب20ليتر برثانيه آب براي تامين بخشي از آب شرب

فاز 6شهرك صنعتي شيراز واگذار می‌شود/خريد انشعاب20ليتر برثانيه آب براي تامين بخشي از آب شرب
   
فاز 6شهرك صنعتي شيراز واگذار می‌شود/خريد انشعاب20ليتر برثانيه آب براي تامين بخشي از آب شرب |||| ||||

در بازدید استاندار فارس از ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بررسی شد.

 
به گزارش راستین آنلاین   ایمانیه استاندار فارس به همراه معاونین استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان از واحدهای صنعتی مجتمع صنعتی رضا، تهویه پارس، شرکت سرو نیرو، واحد صنعتی بخار تقطیر، شرکت بالان صنعت ،شرکت صنعت داران افتخاری، شرکت صنایع تولیدی شیرآلات صدرا ،شرکت داده گستران دنا ،شرکت ظریف ابزار و شرکت فرازمان اسطوره های فردا بازدید و ضمن آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های این واحدهای صنعتی و محصولات تولیدی توسط آنها ،مشکلات این واحدها را نیز بررسی كرد.
 
استاندار فارس در جلسه جمع بندي مسائل و مشكلات شهرك صنعتي بزرگ شيراز كه در مركز خدمات كسب و كار شهرك صنعتي شيراز برگزارشد ،با تقدير از تلاش هاي انجام شده براي رساندن شهرك صنعتي به جايگاه فعلي گفت:بايد از ظرفيت هاي موجود در شهرك صنعتي براي اشتغال زايي بيشتر استفاده بهينه اي انجام شود.
 
 ايمانيه با بيان اينكه مشكلات مطرح شده در اين بازديد هادر كارگروه هاي تخصصي در استانداري فارس بررسي مي شود گفت:به دليل اهميت موجود شهرك صنعتي شيراز در اشتغال زايي و كارآفريني و نيز توسعه صنعتي استان،برنامه بازديد از شهرك صنعتي تداوم خواهد داشت.
 
استاندار فارس با تاكيد براينكه گزارش دقيقي از وضعيت قراردادهاي منعقد شده در اين شهرك صنعتي و پايش وضع موجود واحد هاي مستقر تهيه شود گفت:بايد تدابيري انديشيد تا علاوه بر اهليت سنجي افرادي كه متقاضي سرمايه گذاري در شهرك صنعتي هستند از فعاليت آن دسته از متقاضياني كه با گرفتن زمين و ساخت سوله ،آنها را به افراد ديگراجاره مي دهند نيز جلوگيري كرد.
 
استاندار فارس همچنين دستگاه هاي اجرايي را ملزم به خريد محصولات و كالاهاي توليدي در شهزرك هاي صنعتي استان كرد و گفت:دستگاه هايي كه نسبت به خريداري كالا و محصولاتي كه در شهرك هاي صنعتي استان توليد اما از استان هاي ديگر خريداري مي كنند در رسانه ها به مردم معرفي شوند .
 
 ايمانيه همچنين در راستاي تعامل و تقويت ارتباط صنعت با دانشگاه و مراكز علمي و دانشگاهي استان خواستار استفاده واحد هاي صنعتي از توان علمي دانشگاه ها براي رفع مشكلات صنايع شد و گفت:علاوه برآن براي تربيت نيروي ماهر نيز از ظرفيت مركز فني و حرفه اي استفاده شود.
 
وي افزود:در اين زمينه شركت شهرك هاي صنعتي طي فراخواني نيازهاي مهارتي و فني واحد هاي صنعتي را احصا و در تعامل با اداره كل فني و حرفه اي نسبت به برگزري دوره هاي آموزشي مهارتي اقدام نمايد.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نيز در سخناني، توجه ويژه به شهرك صنعتي بزرگ شيراز و لزوم رفع مشكلات آن را اقدامي موثر در راستاي ايجاد اشتغال پايدار و توسعه صنعتي در كلان شهر شيراز دانست و گفت:اين مهم با همكاري ،تعامل و هماهنگي همه دستگاه هاي اجرايي امكان پذير خواهد بود.
 
احد فتوحي ،گفت: این شهرک صنعتی که از بزرگ‌ترين شهرک‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود، مهم‌ترین قطب صنعتی استان فارس به شمار می‌آید.
 
وی با بیان اینکه حدود 70درصد از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فارس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مستقر هستند، افزود: بيش از 4هزارو 600قرارداد در شهرك صنعتي شيراز منعقد و 2300واحد توليدي -صنعتي -صنفي و كارگاهي در اين شهرك صنعتي مشغول به فعاليت هستند كه این موضوع بیانگر اهمیت راهبردی این شهرک صنعتی است، بنابراین باید با تخصيص اعتبارات استاني و ملي براي توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها ، بهترین خدمات به صنعتگران ارائه شود.
 
فتوحی بابیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز با دارا بودن واحد‌های مطرح و شاخص کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی نقش مهمی در تولید و صادرات بر عهده دارد، ادامه داد: در حال حاضر حدود 30هزار نفر اشتغال مستقيم توسط واحد هاي صنعتي اين شهرك صنعتي ايجاد شده و براي چند برابر اين نفرات نيز اشتغال غيرمستقيم ايجادشده است.
 
مدیر عامل شرکت شهرك هاي صنعتي با بيان اینکه بخش زیادی از اراضی 1300هكتاري این شهرک صنعتی در فازهاي مختلف به سرمایه‌گذاران واگذارشده است گفت:با اخذ مجوز از محيط زيست بزودي واگذاري اراضي در فاز ششم شهرك صنعتي به مساحت 50هكتار آغاز خواهد شد.
 
وي افزود:تاكنون براي اجراي زيرساخت ها در اين فاز جديد 30ميليارد تومان هزينه شده و براي تكميل زيرساخت ها 100ميليارد تومان ديگر هزينه خواهد شد.
 
 فتوحی، تأمین پایدار آب موردنیاز واحد‌های صنعتی را از مهمترين ضرورت هاي اين شهرك صنعتي بيان كرد و گفت:در اين زمينه علاوه بر طرح هاي تامين آب از طريق چاه هاي موجود،انشعاب آب شرب از خط انتقال آب سد درودزن به ميزان ،20ليتر بر ثانيه نيز از آبفاي استان خريداري شده است كه در آينده به شبكه داخلي آب شهرك صنعتي متصل خواهد.
 
وي همچنين با بيان اينكه عليرغم محدوديت هاي اعتباري و از محل منابع داخلي اين شركت هم اكنون 20طرح تكميل زيرساختي در شهرك صنعتي بزرگ شيراز با اعتبار 40ميليارد تومان درحال اجرا است گفت:ساير طرح هاي عمراني نيز براساس برنامه زمان بندي درحال انجام است.
 
فتوحي در ادامه با بيان اينكه بر اساس قانون ،فسخ اراضي راكد متقاضياني كه در مهلت قانوني نسبت به ساخت و ساز اقدام نكرده اند با جديديت پيگيري مي شود گفت:با توجه به محدوديت اراضي در اين شهرك صنعتي اراضي راكد فسخ و به افرادي كه توان لازم براي راه اندازي واحد توليدي دارند واگذار مي شود.
 
وي تصريح كرد:پايش مستمر قراردادها و بررسي وضعيت واحد هاي موجود همچنان تداوم دارد و در اين زمينه از ابتداي امسال بيش از 820واحد توليدي پايش شده اند.
 
فتوحي همچنين با اشاره به وجود مركز فني و حرفه اي در شهرك صنعتي شيراز از حمايت اين شركت براي ارائه آموزش هاي في و مهارتي به واحد هاي صنعتي خبر داد و گفت:در اين زمينه شركت شهرك هاي صنعتي نيز هزينه اين دوره ها را تامين مي كند.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در بخشی از این برنامه با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای اساسی بخش صنعت تامین منابع انسانی متخصص و ماهر است، مطرح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ها و برنامه‌ریزی‌های مشترک با مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی تلاش داریم تا بتوانیم در راستای تامین نیازهای صنعت و حل مشکلات آن‌ها، ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها، سازمان فنی و حرفه‌ای و همچنین مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کنیم.

 

ایزدی در ادامه با اشاره به اینکه در تلاشیم برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین مراکز علمی را همسو کنیم، افزود: ارتباط موثر بین این دستگاه‌ها نیازمند راهبردهای مشخص و واقع‌گرایانه است تا امکان بهره‌وری تمامی مولفه‌های لازم در ارتباط با صنعت به ویژه تربیت منابع انسانی متخصص و جوان فراهم شود.

 

رئیس سازمان صمت استان فارس در راستای توجه به موضوع رفاهی کارکنان این شهرک با ظرفیت حدود ۳۰ هزار نفر تنها افراد شاغل در منطقه، بیان داشت: تلاش داریم تا بتوانیم در تسهیل ارتباط شهرداری و شهرک‌ صنعتی ارتباطی هدفمند به جهت ایجاد حمل و نقل عمومی گامی موثر برداریم.

 

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1343 کلیک ها  یکشنبه, 14 آذر 1400 17:01
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا