• در هفتمین سفر استانی رییس‌جمهور به استان فارس انجام شد؛

تغییر ریل اقتصادی کشور باید با مشارکت استان ها انجام شود

تغییر ریل اقتصادی کشور باید با مشارکت استان ها انجام شود
   
تغییر ریل اقتصادی کشور باید با مشارکت استان ها انجام شود |||| ||||

     مسعود میرکاظمی معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور روز پنج شنبه  ۲۲ مهرهم زمان با هفتمین سفر استانی رییس جمهور پس از ورود به شیراز، با حضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، با رییس، معاونین، مدیران و جمعی از کارکنان این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش راستین آنلاین  میرکاظمی در این جلسه با بیان اینکه ادامه مسیر بودجه ریزی در سالیان گذشته، منطقی و عادلانه نیست اظهار داشت: بر پایه مطالعات و انجام کارهای اساسی، بنا داریم بودجه سال آینده را به گونه ای تنظیم کنیم که رشد اقتصادی و بهره وری را در کشور محقق کنیم.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تغییر شیوه بودجه ریزی را از جمله اقدامات اساسی در راستای رفع مشکلات عنوان کرد و گفت: بودجه ریزی می بایست مبتنی بر برنامه باشد.

معاون رییس جمهور به اصلی ترین مولفه تغییرات اشاره و افزود: رشد اقتصادی باید محور برنامه ۱۴٠۱ قرار بگیرد.

میرکاظمی ساماندهی ردیف های بودجه ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: با اختیاراتی که به استان ها تفویض خواهد شد، بسیاری از ردیف های بودجه ای به استان ها واگذار خواهد شد و می تواند تصمیم گیری و برنامه ریزی نمایند.

اودر بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها بایستی به عنوان یک سازمان هوشمند عمل نمایند، گفت: با برنامه های دقیق و هدفمند باید موجبات وفاق و همراهی و حمایت تمامی دست اندرکاران در استانها فراهم شود.

وی در بخش پایانی سخنانش، ایجاد شغل، بهبود معیشت، مسکن را از مهمترین نیازهای امروز جامعه دانست و اضافه کرد: با تغییر مسیر، به دنبال کاهش تورم، بازگرداندن سرمایه های اجتماعی هستیم و امیدواریم بتوانیم شاهد توسعه کشور باشیم.

نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه ای استان فارس، توضیحات جامعی در خصوص پیگیری استانی موضوع تدوین لایحه بودجه سال ۱۴٠۱، پروژه های عمرانی و "برنامه عملیاتی رشد اقتصادی استان فارس در لایحه بودجه سال ۱۴٠۱"بیان کرد.

 احمدعلی افکاری معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مهندس عبدالحمید سنگی معاون آمار و اطلاعات، دکتر سید رضا موسوی محسنی مدیر آموزش و پژوهش، دکتر سیدحمیدرضا طبیبی سرپرست معاونت برنامه ریزی، الهه چراغی معاون بودجه، غلامحسین جوانمردی مدیر نظام فنی و اجرایی، مهتاب فانی رییس دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، علی طیبی رییس گروه اقتصادی و سرمایه گذاری، فرشاد جمشیدی کلانتری رییس گروه تلفیق، علیرضا رحمانی رییس حراست، ابراهیم پناهی مدیر اداری، مالی و پشتیبانی و سعیدرضا زارعی رییس گروه حساب های منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، گزارشی مرتبط با مسئولیت های خود و همچنین پیشنهاداتی را جهت حل برخی مشکلات موجود ارائه دادند.

گفتنی است جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با حضور دکتر سید مسعود میرکاظمی معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1692 کلیک ها  جمعه, 23 مهر 1400 09:35
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا