ایجاد حریم در اطراف ساختمان تئاتر شهر باید فاخر و در شان باشد

 اولین جلسه کمیته رسیدگی به آسیب های اجتماعی اطراف ساختمان تئاتر شهر تهران
 اولین جلسه کمیته رسیدگی به آسیب های اجتماعی اطراف ساختمان تئاتر شهر تهران  
ایجاد حریم در اطراف ساختمان تئاتر شهر باید فاخر و در شان باشد  اولین جلسه کمیته رسیدگی به آسیب های اجتماعی اطراف ساختمان تئاتر شهر تهران|||| ||||

 اولین جلسه کمیته رسیدگی به آسیب های اجتماعی اطراف ساختمان تئاتر شهر تهران روز دوشنبه دوم مرداد ماه در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.  

به گزارش راستین آنلاین و به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر،  اولین جلسه کمیته رسیدگی به آسیب های اجتماعی اطراف تئاتر شهرتهران روز دوشنبه  سوم مرداد ماه  با حضور علیرضا نادعلی سخنگو و نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، دکتر کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، سید محمد جواد طاهری رییس مجموعه تئاتر شهر، رضا صیادی رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران و مهندس سید محمد موسوی شهردار منطقه 11 در محل ساختمان تئاتر شهر تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش علیرضا نادعلی سخنگو و نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت حفظ ساختمان تئاتر شهر اظهار کرد: دوره ششم مدیریت شهری تهران با تفکر انقلابی کار خود را آغاز کرده است و قطعا توجه به موضوعات فرهنگی در اولویت این تفکر قرار دارد؛  لذا تلاش خواهیم کرد تا با استفاده از تمام ظرفیت های موجود موضوعات فرهنگی را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: رسیدگی به ساختمان تئاتر شهر و همچنین مقابله با آسیب های اجتماعی در پارک دانشجو یکی از نکاتی است که در این دوره از مدیریت شهری قرار دارد؛ حضور دست فروشان،  معتادان متجاهر و وجود دیگر آسیب های اجتماعی در اطراف ساختمان تئاتر شهر و پارک دانشجو شایسته پایتخت ایران اسلامی نیست و اگر به آسیب های اجتماعی موجود  در  پارک دانشجو رسیدگی نشود ممکن است خطرات بیشتری ساختمان تئاتر شهر که یک پایگاه فرهنگی است تهدید کند.

نادعلی بیان کرد: به منظور اهمیت توجه به ساختمان تئاتر شهر تهران،  شهرداری منطقه 11 و سازمان زیبا سازی و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد در راستای احساس وظیفه به میدان آمدند تا مشکلات موجود را حل کنند؛ تمام تلاش مدیریت شهری حفظ بنای ساختمان تئاتر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران  با بیان اینکه ساختمان تئاتر شهر نشانگر هنر نوین است گفت: با توجه به اهمیت محل قرارگیری ساختمان تئاتر شهر در پایتخت می توان از ظرفیت فضای سبز اطراف این ساختمان استفاده کرد، ایجاد فضای سبز در اطراف ساختمان تئاتر شهر می تواند به زیبایی این ساختمان بیافزاید.

وجود آسیب های اجتماعی در اطراف ساختمان تئاتر شهر خوشایند نیست

رییس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آسیب های وارد شده به ساختمان تئاتر شهر گفت: متاسفانه در اطراف این ساختمان آسیب هایی مشاهده می شود که برای جامعه هنری کشور خوشایند نیست، به سرقت رفتن دستگیره های درب ورودی ساختمان، نشانه هایی از ایجاد اشتعال در کنار دیوار ساختمان و... باعث شده است که مدیریت شهری تهران تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا بتوانیم از این ساختمان محافظت کنیم؛  لذا طرح های مختلفی در دست بررسی است تا به صورت کارشناسی از این ساختمان محافظت شود.

سخنگو و نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: به جهت تسریع در رسیدگی به وضعیت حریم ساختمان تئاتر شهر کمیته ای متشکل از نمایندگان مدیریت شهری تهران،  وزرات فرهنگ و ارشاد  و مدیریت ساختمان تئاتر شهر تشکیل خواهد شد.

برگزاری رویداد های هنری در اطراف ساختمان

وی افزود: پیگیری برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در اطراف ساختمان تئاتر شهر از جمله اقداماتی است که باید به صورت جدی صورت بگیرد.

رییس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طرح های پیشنهادی جهت ایجاد حریم مناسب، مقاوم و در شان ساختمان تئاتر شهر تهران توسط سازمان زیباسازی مورد پیگیری قرار بگیرد و با نظر کمیته ذکر شده به مراحل اجرایی برسد؛  باید این طرح با اصل سازه ساختمان تئاتر شهر تهران همخوانی داشته و فاخر باشد.

نادعلی با اشاره به اهمیت حفاظت از ساختمان تئاتر شهر تهران گفت: می توان از ظرفیت نیروی انتظامی و حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه حفاظت از این ساختمان استفاده کرد؛ همچنین باید دستفروشان از اطراف ساختمان تئاتر شهر جمع آوری شوند که این موضوع را باید شهرداری منطقه 11 پیگیری کند و به نتیجه برساند

رییس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بوستان دانشجو نیز باید توسط شهرداری تهران و با کمک نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه های مربوطه مناسب سازی شود تا فضای این بوستان که در مجاورت ساختمان تئاتر شهر است آماده یک فضای فرهنگی مناسب اهالی فرهنگ و هنر و شهروندان تهرانی شود.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی مشروح از روند فعالیت های انجام گرفته در اداره کل هنرهای نمایشی درباره موضوع تعیین حریم مجموعه تئاتر شهر و همکاری موثر وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در موضوع ابلاغ ضوابط و مقررات حفاظتی عرصه و حریم تئاتر شهر، حل مشکلات پیرامونی مجموعه تئاتر شهر را منوط به همکاری و حمایت همه دستگاه های مرتبط با این موضوع دانست و از شورای اسلامی شهر ، شهرداری تهران، شهرداری منطقه 11 و مجموعه های دیگر به جهت توجه ویژه به این موضوع قدردانی کرد.

رفع نگرانی اهالی هنر در زمینه رسیدگی به تئاتر شهر

سید محمد جواد طاهری رییس مجموعه تئاتر شهر نیز در ادامه گفت: نگرانی اهالی هنر در مورد آسیب های وارده احتمالی به ساختمان تئاتر شهر توسط معتادان متجاهر کاملا به حق است،  در تلاش هستیم با کمک دولت و مدیریت شهری تهران اقدامات لازم را در زمینه محافظت از بنای ساختمان تئاتر شهر انجام دهیم.

وی با تاکید بر استمرار و برنامه ریز موثر و مناسب برای اجرای رویدادهای فرهنگی هنری در محوطه تئاتر شهر افزود: متاسفانه علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته بازهم شاهد آسیب رسیدن به اطراف ساختمان تئاتر شهر هستم،  از سوی دیگر وجود آسیب های اجتماعی در اطراف ساختمان اهالی هنر و دوستداران تئاتر را نگران کرده است؛ امیدواریم بتوانیم با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تلاش ها در جهت حفظ سلامت ساختمان تئاتر شهر را  به سرانجام برسانیم.

عزم جدی در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی

در ادامه سید محمد موسوی شهردار منطقه 11 اظهار کرد: شهرداری می تواند با کمک دیگر دستگاه ها آسیب های اجتماعی ایجاد شده در اطراف ساختمان تئاتر شهر جمع آوری کند.

وی افزود: باید توجه داشت رسیدگی به آسیب های اجتماعی اطراف ساختمان تئاتر شهر و پارک دانشجو نیازمند عزم جدی است.

  بر اساس این گزارش رضا صیادی رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران  اظهار کرد: سازمان زیباسازی شهرداری تهران تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا موضوع حریم مناسب برای ساختمان تئاتر شهر به بهترین شکل صورت پذیرد.

سیاوش تهمورث بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر کشورمان نیز که در حاشیه این بازدید توضیح داد: متاسفاته ارزش تئاتر و تلاش های ارزشمند دست اندرکاران این حوزه در همه بخش ها به دلیل آسیب های اجتماعی و فیزیکی محیط پیرامونی تئاتر شهر در حال از بین رفتن است. بنابراین از همه شما مدیران می خواهم با ساماندهی این شرایط بحرانی کاری کنید که از نام شما به نیکی یاد کنند.

انتهای پیام /  علیرضا لرک
420 کلیک ها  سه شنبه, 04 مرداد 1401 10:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا