نگارخانه «ترانه باران» میزبان نمایشگاه «آشوب ۹» می شود

نگارخانه «ترانه باران» میزبان نمایشگاه «آشوب ۹» می شود
   
نگارخانه «ترانه باران» میزبان نمایشگاه «آشوب ۹» می شود |||| ||||

«آشوب ۹»عنوان نمایشگاه نقاشی خط های «جعفرعلی سروی همپا» است که از ۱۵ تا 23 بهمن ماه در نگارخانه ترانه باران میزبان علاقه مندان خواهد بود.

به گزارش راستین آنلاین و به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه؛«آشوب ۹» عنوان نهمین نمایشگاه انفرادی جعفر علی سروی است و در این نمایشگاه مجموعه جدیدترین نقاشی خط های «جعفرعلی سروی همپا» که با تکنیک اکرولیک و ترکیب مواد بر روی بوم خلق شده اند، در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

سبک کاری او در قالب فرم های دوار و پر از رنگ های درهم تنیده و پیچیده است که پیداست الهام از صور خیال دارند و ببینده را محو خیال انگیزی خود می کند تا با سیر در عمق رنگ ها و فرم های چشم نواز سفری را به فراسوی دیگر آغاز کند و در این آشوب هندسی به نظمی زیبا ومنطقی در درون خویش نائل آید و در نهایت آرامش، به وادی عقل و عشق قدم گذارد.

«جعفرعلی سروی همپا» متولد ۱۳۵۰ تکاب، کارشناس هنرهای تجسمی، فارغ التحصیل فوق ممتاز و مدرس رسمی انجمن خوشنویسان ایران است.

پیشتر، مجموعه «آشوب۴» این هنرمند در گالری ترانه باران به نمایش گذاشته شده بود و اثری از او در نخستین حراج باران نیز به فروش رسید.

فردوس حاجيان، عضو هيات علمى دانشگاه و معلم برگزيده يونسكو استیتمنت این نمایشگاه را نوشته که در بخش هایی از آن آمده است:

آشوب هندسى در ذات خود آشوب نيست. نظم است. سيلان و رفت و آمد آشوب عشق به سوى منطق عقل است كه اعتدال مى آفريند. هندسه در حقيقت مخاطب را به تقويت مهارت حل مسئله، استدلال قیاسی، درک تحولات، تقارن و استدلال فضایی مى برد.

جعفری علی سروی همپا ـ هنرمند تکابی در تكاپوى يكريز و پِى در پِى در جستجوى شمس پرنده ى درون خود است گویی كه مولانا شمس تبريز را مى جويد. در همان حركت دايره و دورانى و يدك كشيدن مارپيج اسم اسطوره هاى خلق شدَه در درونش.

 تابلو خط ونقاشی او در اندازه‌هايى مشخص بيانگر نظم درون اين آشوبگر طناز است گویی كه در زيسته چند ساله هنرمندانه ى خود هم در مقام مدرس تسهيل گر و هم در مقام هنرمندى كشف كننده در جستجوى كشف حقيقت پنهان در درون پر از آشوب بشر است.

او هيچ تمايلى ندارد در اين آشوب آسيب و گزندگى به شمس روياهايش برسد و مدام در مراقبه و صحو و سُكر و قبض و بسط اين مسير را در حركت دورانى هندسى مى پيمايد تا بشر را متوجه كند تا از مارهاى درون رها شوند. تا جايى كه مخاطبِ تاويل گر تابلوهايش هنر را با استدلال و قياس و درك شرايط مسأله مندى در مى آميزد و از لابه لاى آشوب پِى به نظم موجود در جهان هستى مى برد.

خيام به گونه اى اين نظم در آشوب را مى ديد؛ مولانا به گونه اى ديگر و هنرمند نقاش خط سعى بر آن دارد تا با رقص قلم و تلفيق رنگ هاى بيشمار كه گويى اعجازى مى آفريند آن حركات دورانى،استدلال فضائى و چرخش پرگارعاقلان وجود را در دايره سرگردان عشق به تماشا بگذارد و انسان سرگردان و آشوبناك را در نقطه به اعتدال برساند: عاقلان نقطه پرگار وجودند ولى/ عشق داند كه در اين دايره سرگردانند (حافظ )

من با تعريف مخالفم اما اگر بخواهيم مصداقى براى تعريف عملياتى كليدواژه هنر اسلامى بياوريم يكى از آن مصداق ها همين است. مديريت گالرى ترانه باران فرصت مغتنمى ايجاد كرد تا در شرايط بحران ناشى از همه گيرى كرونا بار ديگر با حمايت از هنرمندان فاخر كشور؛مردم، علاقمندان به هنر و خريداران آثار با حضور در نمايشگاه مشاركت همه جانبه خود را براى حمايت از هنر و هنرمندان به تماشا بگذارند ...

کسب رتبه اول خوشنویسی در جشنواره هنرهای تجسمی آذربایجان غربی ویژه گرامیداشت سال پیامبر اکرم ۱۳۸۶، کسب رتبه سوم اولین دوسالانه کردی نقاشیخط کل کشور سنندج ۱۳۹۴، کسب رتبه سوم خط نقاشی جشنواره رضوی کل کشور بیرجند ۱۳۹۵ و ... از دیگر موفقیت های هنری او به شمار می آید.

نگارخانه ترانه دراقدسیه، خیابان استاد عزت الله انتظامی، بعد از چهار راه منجیل، بن بست عباس زاده، پلاک ۳ واحد واقع شده است.

با توجه به شرایط خاص کرونایی بعد از روز افتتاحیه در سایر روزها ساعت دیدار از این نمایشگاه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ با تعیین وقت قبلی ممکن است.

انتهای پیام /  علیرضا لرک
299 کلیک ها  چهارشنبه, 13 بهمن 1400 14:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا