نما ها و فضای پیرامون بقاع متبرکه مرمت می شود

نما ها و فضای پیرامون بقاع متبرکه مرمت می شود
   
نما ها و فضای پیرامون بقاع متبرکه مرمت می شود |||| ||||

طبق اعلام رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز در طرح این کمیسیون شهرداری مکلف به مرمت نما و طراحی فضاهای پیرامونی بقاع متبرکه شده است.

به گزارش راستین آنلاین رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز امروز، ۲ آذرماه در جمع خبرنگران گفت: این کمیسیون برای ارتقای جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) شیراز طرح‌های مختلفی دارد و برای این کار هم باید توجه ویژه‌ای به اماکن مذهبی و بقاع متبرکه داشت.

 
وی افزود: بقاع متبرکه یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی محسوب می‌شوند که در همین راستا کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) طرحی درباره الزام شهرداری مبنی بر طراحی شهری، محیط پیرامونی و طراحی مرمت نما برای بقاع متبرکه، مساجد تاریخی شهر، مدرسه خان و اماکن مذهبی و اقدام قانونی در خصوص مسجد صاحب‌الزمان(عج) محله سهل‌آباد ارائه کرد که این طرح با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی شد.
 
محمدیان اظهار کرد: در این طرح و نشست شهرداری مکلف شد تا پایان سال جاری با هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی و سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به طراحی شهری محیط پیرامونی و طراحی مرمت نما در صورت نیاز برای بقاع متبرکه، مساجد تاریخی شهر، مدرسه خان و اماکن مذهبی که به صورت شاخص هستند، اقدامات لازم را انجام دهد و بودجه اجرایی مناسب اقدامات مذکور را در متمم بودجه سال ۱۴۰۰ و بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی کند.
 
رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: همچنین در خصوص مسجد صاحب‌الزمان(عج) محله سهل‌آباد در مورد عقب‌نشینی مورد نیاز به علت بازگشایی خیابان اصلی محله سهل‌آباد، شهرداری ضمن اخذ مجوز شرعی لازم برای عقب‌نشینی و تخریب فضای مورد مسیر با تملک زمین معادل و طراحی مناسب و پیش‌بینی بودجه لازم در سال ۱۴۰۱ نسبت به احداث مجدد مسجد مذکور اقدام لازم انجام دهد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
616 کلیک ها  سه شنبه, 02 آذر 1400 13:04
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا