ادبیات کودک باید حاوی نکات اخلاقی و آموزشی باشد

ادبیات کودک باید حاوی نکات اخلاقی و آموزشی باشد
   
ادبیات کودک باید حاوی نکات اخلاقی و آموزشی باشد |||| ||||

سبک نگارش ادبیات کودک باید با سادگی، روانی و متناسب با سن کودک همراه باشد و حاوی نکات اخلاقی و آموزشی باشد.

به گزارش راستین آنلاین  سعیدرضا کامرانی در ویژه برنامه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با عنوان «جوانه‌های کودکی» گفت: روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با نام «مهدی آذریزدی» که تمام عمرش را صرف نوشتن و آشنا کردن کودکان و نوجوانان با ادبیات کهن ایران کرد، گره خورده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: ادبیات کودک باید برای کودکان آفریده شود و رشد فکری و عاطفی کودک را در نظر بگیرد.

وی اضافه کرد: سبک نگارش ادبیات کودک باید با سادگی، روانی و متناسب با سن کودک همراه باشد و حاوی نکات اخلاقی و آموزشی باشد.

کامرانی تاکید کرد: استفاده از تصویر در کتاب کودک مهم است و موجب تنوع و سرگرمی و انتقال پیام به صورت موثر می شود و آثار ادبیات کودک و نوجوان باید با زبان تخیل و تجربه‌های کودک و نوجوان همسو باشد.

وی با اشاره به تفاوت امیال کودک و نوجوان با بزرگسالان گفت: ادبیات کودک نباید سطح پایینی داشته باشد اما با توجه به تجارب محدود کودک، ادبیات برای وی باید قابل فهم و درک باشد که این مهم، موجب سختی کار نویسندگان کودک و نوجوان می شود.

خاطر نشان می شود، ویژه برنامه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با عنوان «جوانه‌های کودکی» با حضور «سعید حسام ‌پور»، رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز، «محبوبه البرزی»، مدیر قطب علمی تربیت شهروندی دانشگاه شیراز و «فرزانه رحمانی» نویسنده و کارشناس ادبی کانون کشور به صورت مجازی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد و به اهمیت و تولید محتوا در حوزه ادبیات کودک و نوجوان توسط شرکت کنندگان پرداخته شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
720 کلیک ها  یکشنبه, 20 تیر 1400 20:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا