زمینه شناخت مکتب شیراز بیش از گذشته فراهم شود

زمینه شناخت مکتب شیراز بیش از گذشته فراهم شود
   
زمینه شناخت مکتب شیراز بیش از گذشته فراهم شود |||| ||||

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز با ابراز تاسف از شناخت کم بسیاری از شهروندان شیرازی از هنرهای اصیل این شهر، گفت: بسیاری هنوز کاشی‌کاری‌های مسجد نصیرالملک را نمی‌شناسند و از همین رو باید زمینه شناخت مکتب شیراز بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش راستین آنلابن سید احمدرضا دستغیب شامگاه پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت در ویژه‌برنامه شب موسیقایی که به مناسبت هفته نکوداشت شیراز رقم ‌خورد، آگاهی‌بخشی به شهروندان در حوزه فرهنگی و هنری را یکی از وظایف این مجموعه برشمرد .

دستغیب افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شیراز امروز باید فرهنگ شیراز را به مردم بشناساند؛ همچنین ضروری است  مدیران را به‌صورت تخصصی با مکتب شیراز آشنا سازد زیرا پذیرفتنی نیست که مدیری با فرهنگ و هنر شهر بیگانه باشد و سومین وظیفه این سازمان ارایه این اطلاعات به نسل آینده است. 

او اضافه کرد: وظیفه متولیان فرهنگی است که ابتدا خود شهرشان را بشناسند و سپس آن فرهنگ را به فرزندان  این شهر بیاموزند. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: فرهنگ مقوله‌ای بسیار پیچیده است که با سیمان و سنگ و بتن معنا نمی‌شود.

دستغیب اظهار کرد: با مقایسه شوراهای شهر شیراز در دوره‌های مختلف با آمار و ارقام ثابت می‌کنیم که شورای پنجم در مقایسه با دیگر ادوار شورا در زمینه فرهنگی قامتی رعناتر دارد؛ زیرا این شورا مکتب انسان‌محوری را بنیان نهاده است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز همه فعالیت‌های این مجموعه را در راستای ارج‌نهادن به جایگاه انسان دانست و گفت: شهر بدون انسان بی‌معناست و انسان‌ها بر شهر حق دارند از همین رو مردم را دیده‌ایم و حقوق آنان را لحاظ کرده‌ایم. 

 در شب موسیقایی شیراز از آلبوم «ترانه شیراز»  که بازآفرینی قطعات فولکلور شیرازی است، با پژوهش خشایار طیار، تنظیم کاوه پیمان و خوانندگی محمد ذاکرحسین و نیز نماهنگ «سروناز» با صدای هفت خواننده شیرازی زیر نظر حامد فقیهی رونمایی شد؛ افزون بر این قطعه «شب‌های شیراز» با صدای محمد رضازاده و دو قطعه از آلبوم آوازهای محلی شیراز زیر نظر مهران بردیده برای اولین بار به اجرا در آمد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
439 کلیک ها  جمعه, 24 ارديبهشت 1400 12:53
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا