• رئیس سازمان بسیج فرهنگیان مطرح کرد:

شهیدان انقلاب تربیت شدگان مقیم مقام منیع معلمانند

شهیدان انقلاب تربیت شدگان مقیم مقام منیع معلمانند
   
شهیدان انقلاب تربیت شدگان مقیم مقام منیع معلمانند |||| ||||

درآستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، یادواره ۴۴ شهید فرهنگی شهرستان جهرم با سخنرانی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس برگزار شد. 

 
به گزارش رستین آنلاین رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، تنها انقلابی است که یک چله پر افتخار را بدون خیانت به آرمان هایش پشت سر گذاشته و از کرامت انقلاب و دستاورد هایش صیانت کرده گفت؛ انقلابی که در سپیده دمان قرن ۲۱ همچون مهر رخشان از شرق طلوع کرد، بر کل عالم تابید و بر خلاف سایر انقلاب ها، هرگز از مقاصد و غایات خود حتی یک لحظه اعراض نکرد و هرگز تا به امروز راه استحاله و فرسایش ایدئولوژیک را نپیموده که روزاروز بر شعاع تابش خود افزوده است.
 
 ناصر جوکار گفت :انقلاب خمینی(ره)، بر خلاف انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه، انقلاب ۱۹۱۷ روسیه، انقلاب کوبا، انقلاب شین های چین و انقلاب هائیتی و حتی انقلاب صنعتی، از نقطه صفر و بدون کوچکترین تجربه تاریخی آغاز شد و جامعه ای را که مستغرق در ظلمات و سراشیبی سقوط بود، به توحید و پاکی دعوت کرد و امروز که آغاز چله دوم انقلاب است. 
 
کسی یارای اندازه گیری زاویه چرخش فرهنگی، تربیتی این انقلاب نسبت به پیشا انقلاب نیست، مگر آنکه با چشم بصر دوران اختناق حکومت ستمشاهی پهلوی را لمس یا با چشم بصیرت آورده های لجستیکی و فرهنگی انقلاب را دیده باشد. 
 
جوکار با بیان اینکه اگر توتالیتاریزم و پروپاگاندای رسانه نبود و انحصار جهانی چشم ها و گوشها را شاهد نبودیم، امروز صلای انقلاب در تاریکترین نقطه زمین هم اثرگذار شده بود گفت؛ آنچه که باید از آن دفاع کرد ماهیت انقلاب اسلامی است، نه عملکرد کارگزاران آن. 
 
چرا که ممکن است در مقاطعی از تاریخ یک کارگزار مذبذب نتوانسته حامل پیام انقلاب بوده باشد، لذا باید مرز میان دیوانسالاری دولتی و انقلاب را هر روز پر رنگ تر نمود و وجه افتراق انقلاب اسلامی با جمهوری اسلامی را برای ملت گوشزد کرد. چرا که آنچه که باید از آن دفاع کرد، انقلاب اسلامی است، نه عملکرد فلان مسئول. لذا انقلاب اسلامی یک خون آورد است نه یک دستاورد صرف. هر چند که به حقیقت سال ۵۷ را باید پایان انقلاب سیاسی و آغاز انقلاب فرهنگی و تربیتی نامید، چرا که ما فقط ظرف انقلاب را در این سال عوض کردیم و برای پر کردن مظروف این ظرف که همانا عدالت و توحید است، باید بسیار بکوشیم. 
 
جوکار با اشاره به اینکه سر تمامی فتوحات این انقلاب، عمل انقلابی است گفت؛  مظلومترین قشر این انقلاب نیز در عین حال، انقلابیون هستند و این مهم، یکی از عجایب تاریخ این انقلاب است.
 
 
انقلاب خمینی(ره)، یک خون آورد است نه یک دستاورد، چرا که دهه فجر ۵۷، پایان انقلاب سیاسی و آغاز انقلاب فرهنگی و تربیتی بود.
 
 دکتر ناصر جوکار همچنین با اشاره به اینکه؛ یکی از الزامات استمرار پیشرفت یا پسرفت قطار انقلاب، نیروسازی یا نیرو سوزی است گفت؛ معلم مظهر بی بدیل نیروسازی یا خدای نخواسته نیروسوزی است، چرا که به تعبیر امام خامنه ای عزیز، کلام معلم برای دانش آموز وحی منزل است.
 
 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس، جهاد امروز فرهنگیان را جهاد نیروسازی دانست و گفت؛ معلم انقلابی باید مثل یک بینا در شهر نابینایان عمل کند وگرنه معلم انقلابی بی عمل، در اثری که خلق نکرده است، با معلم غیر انقلابی برابر است. 
 
وی در ادامه گفت؛  ما دو گونه انقلابی داریم؛ انقلابی ای که با قلم، علم و بیان خود مجاهدت می کند و انقلابی ای که با تفنگ خود مجاهدت می کند، لذا فتح معلم فتح قلب ها و ارزش هاست و فتح یک چریک رزمی فتح جغرافیا است و فتح جغرافیا عاریتی و مقطعی است اما فتح قلب ها همیشگی و تربیتی است.
 
جوکار، شهیدان انقلاب را تربیت شدگان مقیم مقام معلم دانست و با اشاره به اینکه راه شهیدان همچنان مفتوح است گفت؛ به حقیقت معلمی که در دوران وبای آخرالزمانی کوران کرونا، با عمل فرهنگی خود ریخت جهان را بهم ریخته است و خود را مسئول شعور و شکم دانش آموز می داند یک شهید زنده است.
 
 ناصر جوکار به دانش آموزان نیز یاد آور شد که باید حقوق معلم و حدود خود را نسبت به چنین معلم فداکاری شناخته و با تحصیل و کسب دانش و بینش، یاریگر معلم خود باشند. جوکار معلم انقلابی را حواریون حقیقی انقلاب لقب داد و گفت؛ معلم همچون مولا و مقتدایش آموزگار آموزگاران علی ابن ابی طالب(ع)، سرمایه و شرافتش نه درهم و دینار که دستگیری از تهیدستان، فراموش شدگان و گمنامانی است که در نقاط کور تاریک تاریخ زیست می کنند و سرپناهی جز خداوند و آسمان آبی ندارند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
478 کلیک ها  شنبه, 11 بهمن 1399 15:35
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا