رعایت اخلاق ،شکل ایده آل ورزش را به نمایش می گذارد

راستین آنلاین:رئیس هیات کاراته بسیج کشور گفت: رعایت اخلاق ،شکل ایده آل ورزش را به نمایش می گذارد.



سردارمحمدابوالحسنی که پیش از ظهر پنجنشبه 23 دی ماه در مراسم افتتاح کلینیک داوری  هیات کاراته بسیج کشور در شیراز سخن می گفت،با اشاره به اهمیت رعایت مسائل اخلاقی در ورزش گفت:رقابت یکی از ویژگی های موجود در ورزش است ،اما آنچه پس از این رقابت به جا می ماندرفتارهای شرافتمندانه و جوانمردانه است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ انسان های مهم و تاثیر گذارزیادی وجود داشته اند،اما از میان آنها تنها نام اخلاق گرایان به نیکی یاد می شود ،زندگی مرحوم غلامرضا تختی را مثال زدو گفت:شاید تختی در دوران کشتی خود ستاره اول تیم ملی نبود اما آنچه تختی را در تاریخ ماندگار کرد اخلاق او بود نه مدال هایش.

ابوالحسنی افزود: ورزش کار، هر چند نیرومند باشد، نباید به قدرت، توان و مقاماتی که دارد مغرور شده و بر دیگران تکبر ورزد.

رئیس هیات کاراته بسیج کشور رعایت موازین و کسب فضایل اخلاقی را از اولویت های این هیات ورزشی برای اعضایش عنوان کرد و افزود:رعایت مسائل اخلاقی در کنار آموختن نکات فنی از ورزشکار و داور یک الگو می سازد.

ابوالحسنی با بیان اینکه  امروزه ورزش در زندگی مردم دنیا نقش مهمی داردافزود: میلیون ها نفر به آن اشتغال دارند و چندین برابر آن نیز تماشاگر و طرفدار برنامه های مختلف ورزشی اند از این روورزش در مواردی نیز استحکام بخش وحدت ملی و اجتماعی جوامع بوده و فضایل و رذایل رایج در آن منعکس کننده فضایل و رذایل حاکم بر آن جامعه است.

وی دربخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به انتصاب سرپرست جدید هیات کاراته استان فارس گفت:سرپرست جدید هیات کاراته فارس را سالهاست می شناسم و شناختی که از ایشان دارم امیدوارم روزهای خوبی در انتظار  کاراته استان فارس باشد.
انتهای پیام /  101
1518 کلیک ها  پنج شنبه, 23 دی 1395 17:31
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا