استارت شورای ششم با تغییر کاربری ساختمان شهرداری شیراز

استارت شورای ششم با تغییر کاربری ساختمان شهرداری شیراز
   
استارت شورای ششم با تغییر کاربری ساختمان شهرداری شیراز |||| ||||

اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز درحالی امروز یکشنبه 17 مرداد اولین جلسه رسمی خود را آغاز کردند که 8 تن از این اعضا با ارائه یک طرح دو فوریتی خواستار تغییر کاربری ساختمان جدید الاحداث شهرداری شیراز از اداری خدماتی به هتل شدند.


به گزارش راستین آنلاین،بعد از ظهر امروز و در طرحی که به نظر می رسد به یکی از طرح های جنجالی شورای ششم تبدیل خواهد شد،ارائه دهندگان این طرح با استناد به 5 دلیل پیشنهادخود را به صحن علنی آوردند.
افزایش ظرفیت گردشگری با تبدیل این ساختمان به هتل و جدیت اعضای شورای ششم به اجرایی نمودن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برلزوم استفاده از ظرفیت های حوزه گردشگری برای ایجاد اشتغال در شهر شیراز،مغایر بودن کارائی این ساختمان با سیاست های کلی نظام در حوزه پدافند غیر عامل،ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و کم کردن هزینه های آن از جمله دلایلی بود که پیشنهاد دهندگان این طرح برای قانع کردن دیگر اعضای شورای شهر شیراز به آن استناد کرده بودند.
فاصله گرفتن از روحیه کاخ نشینی و توجه به محرومان با اهتمام به ساده زیستی مسئولین و پرهیز ازاسراف و تجمل گرایی دلیل دیگری بود که ارائه دهندگان این طرح با تکیه بر شعار انقلابی بودن خود برای مطرح کردن آن عنوان کردند.


همه چیزدرباره اولین سازه ممتاز کشور‌


ساختمان مرکزی جدید الاحداث شهرداری شیراز در محدوده مرکزی شهر و در تقاطع خیابان های ساحلی و خیابان راهنمایی و در سمت جنوبی رودخانه خشک قرار دارد.
این ساختمان مجموعا دارای 11 طبقه وزیربنای 45000 مترمربع است که یک طبقه آن در زیرهمکف و مابقی درروی زمین طراحی شده است.
این ساختمان به عنوان یک مجموعه اداری دارای ماموریت ستادی بوده و برای استقرار حوزه های مختلف شهرداری همانند معاونت شهرسازی و معماری، معاونت فنی و عمرانی و معاونت اداری و مالی برنامه ریزی شده است.
خردادماه 1396 بود که شهرداروقت شیراز در دفاع تمام قدازاحداث این ساختمان و در حاشیه بازدیدازآن احداث این بنا را زمینه‌ساز تجمیع معاونت‌ها و برخی سازمان‌های شهرداری در یک مجموعه دانست.
علیرضاپاک فطرت ساختمان جدید شهرداری مركزي شيراز را نمادي از تحقق اقتصاد مقاومتي در ساختمان‌سازي دانست و تصريح كرد: هم‌اينك شهرداري از نوعي پراكندگي محيط اداري رنج مي‌برد كه با احداث اين ساختمان، تجميع معاونت‌هاي مختلف مد نظر قرار دارد .
اوتجميع معاونت‌های شهرداری راعاملی برای كاهش هزينه‌ها ودسترسي مناسب ومطلوب شهروندان ومديريت امورتوسط مديران دانست وگفت:تجميع ساختمان‌های پراکنده شهرداری شيراز را در راستای رضایتمندی شهروندان و کارکنان خواهد بود .
نماینده کنونی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه دلایل فنی که برای اثبات محاسن این پروژه بزرگ برای خبرنگاران ارائه می داد افزود:ساختمان شهرداري مركزي شيراز اولین الگوی ساختمان ممتاز، هوشمند، سبزوايمن خواهد بود كه از پساب خاکستری آن براي آبياري فضاي سبز و ساير مصارف غيرشرب استفاده مي‌شود.
پاك‌فطرت آن روزها  ابراز اميدواري كرد كه اين ساختمان بتواند در آينده مركز مديريت هماهنگ واحد شهري و حتي زمينه‌ساز انتقال شواري اسلامي شهر شيراز در قالب فاز 2 باشد‌.
حالا حدود 4 سال و دو ماه از آن روز می گذردففاز اول این ساختمان آماده بهره برداری است و یک فوریت طرح نمایندگان شورای ششم با دلایلی کاملا متضادباحرف های آن روز آقای شهردار به تصویب رسیده است.
طرحی که به نظرمی رسد با واکنش متفاوتی از سوی کارشناسان مسائل شهری روبروشود.

انتهای پیام /  101
4606 کلیک ها  یکشنبه, 17 مرداد 1400 18:20
این مورد را ارزیابی کنید
(14 رای‌ها)

1 نظر

  • حیدر دوشنبه, 18 مرداد 1400 00:35 ارسال شده توسط حیدر

    عرض خسته نباشید،من ب شخصه موافقم بشه هتل و از سود ،درامد هتل برای زیبا سازی شهر هزینه بشه ،ممنون

    گزارش

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا