بسیج یادگار ارزشمند معمار کبیر انقلاب و یک مکتب منحصر به فرد عاشقانه است

راستین آنلاین:رئیس شورای عالی بسیج ورزشکاران استان گفت: بسیج یادگار ارزشمند معمار کبیر انقلاب و یک مکتب منحصر به فرد عاشقانه است.

 حیدر علی کامیاب که در اولین گردهمایی اعضای بسیج ورزشکاران استان فارس در سال ۹۸ سخن می گفت، ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و رفتار نیکو و پسندیده را کارکرد بسیج ورزشکاران دانست و افزود: فلسفه تشکیل بسیج ورزشکاران فرهنگ سازی برای ساختن آینده‌ای بهتر است.

 وی با تاکید بر اینکه بسیج ورزشکاران به دنبال کار نمایشی،چاپ بنر و عکس گرفتن نیست هجمه فرهنگی را  جنگی تمام عیارعلیه نسل جوان خواند و گفت: این ساده اندیشی است که باور کنیم هدف دشمنان انقلاب برای اضمحلال فرهنگی، نهادهایی همچون آموزش و پرورش نیست.

 رئیس شورای عالی ورزشکاران استان فارس توقع از دستگاه‌های فرهنگی نظیر وزارت ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در چنین شرایطی را بیش از دیگر دستگاه ها دانست و گفت: ما نباید برای امروزمان برنامه‌ریزی کنیم بلکه باید برای نسل آینده که در قبال آن مسئول هستیم برنامه‌ریزی کنیم. کامیاب تسخیر آموزش و پرورش را تسخیر فرهنگ، تاریخ وآینده یک کشور و یک تمدن دانست وگفت: ما متولی تربیت نسل آینده هستیم واگرتا اینجاهم احساس می‌کنیم نسل های کنونی با ارزش‌های ما فاصله گرفته اند مقصر تنها ما هستیم.

وی  در ادامه بر لزوم تدوین سند فرهنگی بسیج ورزشکاران با تعریفی دقیق از ماموریت دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: بر اساس این سند و چشم‌انداز می بایست در کنار قهرمان پروری فرهنگ سازی را نیز ترویج دهیم.

 مدیرکل ورزش و جوانان فارس نتیجه فرهنگ‌سازی در حوزه ورزش و توجه به  ارزش های حاکم بر جامعه را تسلیم جامعه جهانی ورزش در مقابل خاص و مسائل اعتقادی ورزشکاران ایران دانست وافزود: امروز امثال ساره جوانمردی و سمیرا ارم با حجاب کامل اسلامی پرچمدار افتتاحیه و اختتامیه مسابقات پارالمپیک می‌شوند و با رعایت تمام اعتقادات خود سرود ملی کشورمان را در عرصه‌های مختلف به ترنم در می‌آورند.

 کامیاب اخلاق‌گرایی و توجه به مسائل فرهنگی را زیربنای عملکرد بسیج ورزشکاران دانست و گفت:امروز خوشحالیم که هرکجا نام اخلاق‌گرایی، وظیفه شناسی و خدمت به مردم مطرح می‌شود نام ورزشکاران در آن خوش می درخشد.

 وی ورود جامعه ورزش به خدمت رسانی در جریان سیل شیراز را نمونه ای از این فرهنگ در جامعه دانست و گفت:با سند چشم انداز ای که تدوین می‌شود می‌توان امثال محمد ناظم الشریعه را که مربی اخلاق کشور انتخاب و معرفی می‌شوندرا در جامعه تکثیر کنیم.

 کامیاب در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به صحبت‌های برخی از اعضای شورای عالی بسیج ورزشکاران استان در این جلسه درخصوص مطالبه‌گری بسیج ورزشکاران فارس از مسئولان استان مبنی بر حمایت از فوتبال استان گفت: امیدواریم با حمایت همه جانبه و ایجاد یک فرهنگ واحد و ارداه ای واحد درفصل آینده شاهد حضور نماینده فارس در لیگ برتر فوتبال باشیم.

 گفتنی است در این جلسه رسول فلاح، فرهاد دریا نوش، علی رضایی ،اسلام موسوی، حسین پرور، کاووس عباسی و ...به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص سازوکار بسط و توسعه عملکرد بسیج ورزشکاران صحبت کردند.

انتهای پیام /  101
1281 کلیک ها  شنبه, 25 خرداد 1398 15:44
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا