نگاه دولت درحوزه ورزش براصل عدالت محوری استوار است

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: نگاه دولت درحوزه ورزش براصل عدالت محوری استوار است.



حیدرعلی کامیاب که ظهر امروز شنبه 4 شهریور درمراسم کلنگ زنی سالن ورزشی روستای سیف آباد از توابع شهرستان سخن می گفت افزود: اعتقاد ما بر این است که همه مردم باید  به یک اندازه از خدمات دولت سهیم باشند.

وی سرمایه گذاری و ارائه خدمات در روستا ها و مناطق کم برخورداررا یکی از اولویت های برنامه ای  دولت درحوزه ورزش وجوانان عنوان کرد و گفت: هراندازه که منابع را در مرکز استان  هزینه کنیم  ودر روستا و شهرهای کوچک با کمبود منابع مواجه شویم  سرعت مهاجرت از روستا به شهر راافزایش داده ایم.

کامیاب با اشاره به مشکلات موجود در برخی روستا ها و افزایش سرعت مهاجرت از روستا ها به شهر افزود: باید در برنامه ریزی ها یک نگاه و رویکرد عدالت محورانه داشته باشیم .

دبیر شورای عالی ورزش استان فارس با تاکید بر اینکه  برابری در موقعیتها و فرصتها، جزو حقوق شهروندی هر کدام از شهروندان است  افزود:حوزه ورزش یکی از عمومی ترین بخش های جامعه محسوب می شود که می بایست درآن عدالت اجتماعی به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر مورد توجه قرارگیرد.

کامیاب ورزش را مهم ترین عامل در افزایش نشاط اجتماعی و مقابله با انحراف های اجتماعی دانست و با تاکید بر اینکه  باید در این زمینه برنامه ریزی مدونی داشت افزود: بخشی از معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، به نقص در مبانی تربیتی باز می‌گردد که از طریق گسترش  ورزش‌ و امکان فعالیت ورزشی درروستا ها و شهرهای کوچک  می‌توان از آن جلوگیری کرد .

وی دربخش دیگری از صحبت هایش به وجود استعداد های فراوان ورزشی در روستاهااشاره کرد و گفت:از یک سال و نیم  گذشته نهضت ایجاد مکان ورزشی در روستاهای استان راه اندازی شده و اکنون دربسیاری ازروستا های استان حداقل یک چمن مصنوعی احداث شده است.

کامیاب با بیان اینکه اهمیت به ورزش نشان‌دهنده پایگاه اجتماعی هر کشوری است افزود: ورزش می‌تواند اتحاد و همدلی را در تمامی عرصه‌ها ایجاد کند و امیدواریم توسعه مکان‌های ورزشی استمرار داشته باشد و الگویی برای سایر دسته‌های ورزشی شود.

گفتنی است ظهر امروز در چهارمین روز از هفته دولت بهره برداری اززمین چمن مصنوعی  مجموعه ورزشی خرامه با 2 میلیاردوپانصدمیلیون تومان آغاز شد.

با بهره برداری از این زمین چمن و کلنگ زنی سالن ورزشی روستای سیف آباد سروستان ،سرانه ورزشی این  در شهرستان  خرامه به بیبش از یک متر و در سروستان به بیش از یک  و نیم متر رسید.
انتهای پیام /  101
1316 کلیک ها  شنبه, 04 شهریور 1396 17:08
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا