فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان میراثی گران سنگ به نسل های بعدی انتقال یابد

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان میراثی گران سنگ به نسل های بعدی انتقال یابد.



حیدر علی کامیاب که در حاشیه امضای سند همکاری اداره کل ورزش و جوانان فارس با اداره کل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس سخن می گفت،اافزود:این سند همکاری زمینه ترویج ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وهمچنین زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و رزمندگان را بین دو دستگاه فراهم می کند.

وی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس ارزش هایی از جنس  ملی - مردمی هستند برلزوم انتقال این ارزش ها به نسل جوان تاکید کرد و گفت:باید زمینه‌ تبیین مبانی عقلانی این ارزش ها برای درک هرچه بهتر اهمیت آنها فراهم گردد.

کامیاب ادامه داد: باورپذیر كردن ارزش‌های دفاع مقدس از طریق اجتناب جدی از تبلیغاتی كردن آنها و در نظر گرفتن مخاطبان این ارزش‌ها یکی از راهکارهایی است که می توان از طریق آن بین نسلی که جنگ را درک نکرده با ارزش های حاکم برآن ارتباط برقرارکرد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: ارزش‌های دفاع مقدس باتوجه به جاذبه و عمق خاصی كه دارند می‌توانند در فضای جدید با قالبی مناسب به عرصه گفتمان فرهنگی وارد شوند.

به اعتقاد وی این ارزشها به دلیل عناصر قدرتمند و قابل جذبی كه دارند برای ماندن و عمق یافتن و درونی شدن نگزیر از ورود به فرایند اشاعه فرهنگی هستند یعنی باید عناصری را وام دهند و عناصری را وام گیرندوگرنه نه تنها پذیرفته نمی‌شوند بلكه برای آنها بهایی تعیین نمی‌گردد.

کامیاب بازدید و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران،ایجاد بانک اطلاعاتی خانواده شهدا و ایثارگرو همچنین ساخت زمین چمن مصنوعی در مدت 2 ماه در روستای شهید آباد برای خانواده های شهدا و ارائه خدمات ورزشی و فرهنگی به خانواده شهدا،ایثار گران و آزادگان را   بخشی از اقدامات اداره کل ورزش و جوانان در 2 سال اخیر عنوان کرد و افزود: شورای استانی حفظ و نشر آثار دفاع مقدس به ریاست استاندارفارس  به صورت منظم برگزار می شود که در آن به غیر از ارگان های نظامی و نیروهای مسلح دستگاه های فرهنگی نیز عضویت دارند و اداره کل ورزش و جوانان نیز در این امر پیشقدم می باشد که در همین راستا در سال 95 از طرف بنیاد شهید کشور به عنوان دستگاه برتر معرفی شده است.
انتهای پیام /  101
1542 کلیک ها  سه شنبه, 21 خرداد 1398 19:27
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا