استفاده از چمن مصنوعی در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان است

راستین آنلاین :حیدر علی کامیاب که در نشست مشترک بانماینده مردم جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس اسلامی سخن می گفت با برشمردن مزایای استفاده از چمن مصنوعی در شرایط کنونی، اساسی ترین مزیت استفاده از ای نوع چمن در مقایسه با چمن طبیعی راقابلیت استفاده دائمی و همیشگی از آن برشمرد و افزود: حذف و کاهش بسیاری از هزینه‌های مربوط به آماده سازی، کاشت و نگهداری زمین از جمله هزینه‌های بذر و کاشت، کود، آبیاری و سیستم آب رسانی، وجین و چمن زنی، سم و دفع آفات، ترمیم و اصلاح و تجدید کاشت از دیگر مزایای چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی است.

وی عدم نیاز به آب در مراحل کاشت و نگهداری این نوع چمن را یکی از مهمترین مزیت های این نوع پوشش در زمین های ورزشی خصوصا فوتبال دانست و با اشاره به توسعه اماکن ورزشی شهرستان جهرم با استفاده از چمن مصنوعی گفت:این ویژگی حائز توجه صرفاً برای کشورهایی نظیر ایران که در نقاط خشک جغرافیائی قرار گرفته‌اند، به عنوان یک ویژگی مهم تلقی می شود.

کامیاب مقاومت زیاد در مقابل عوامل جوی و تنشهای ناشی از حرکات فیزیکی بازیکنان را از دیگر مزایای این نوع چمن برشمرد گفت:جهرم یکی از نقاط پر استعداد استان در حوزه ورزش است که می توان با برنامه ریزی دقیق بهترین بهره برداری را از ظرفیت های انسانی این شهرستان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با ابراز خرسندی از وجود اراده ای هماهنگ بین نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی جهت توسعه استان گفت:توجه ویژه به ورزش می تواند حرکت فارس در مسیر توسعه را شتاب دارترکند.

کامیاب انسان سالم ، جامعه سالم و زندگی سالم  راهدف توسعه پایدار دانست و گفت:با توسعه ورزش همگانی و برنامه ریزی در ورزش قهرمانی ضمن تقویت غرور ملی در صحنه های بین المللی می توان زمینه ساز ایجاد جامعه ای سالم نیز بود.

در این نشست راهکارهای توسعه زیر ساخت های ورزش استان با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

انتهای پیام /  101
1426 کلیک ها  شنبه, 13 آذر 1395 21:48
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا