مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس:

نقش ورزش های رزمی درافزایش فرهنگ پهلوانی کم نظیر است

راستین آنلاین- حیدرعلی کامیاب که در مراسم افتتاحیه رسمی مسابقات جودو قهرمانی کشوردرورزشگاه شهیدآیت الله دستغیب شیراز سخن می گفت، ازورزش های رزمی به عنوان یک هنر یاد کرد و افزود: ورزش های رزمی علاوه بر جسم، روح انسان را نیز قوی می سازد ازاین رو ورزشکاران این رشته های ورزشی انسان هایی مقاوم در برابرناملایمات زندگی و افرادی با سجایای اخلاقی قابل تقدیر هستند.

وی جودو را رزم تن به تن و یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های رزمی در ایران دانست و بااشاره به قدمت حدد 70 ساله این ورزش در کشور گفت،گرچه این ورزش یک ورزش وارداتی به کشور محسوب می شوداما می توان ریشه های علاقمندی مردم ایران به رزم تن به تن را در فرهنگ حماسی این مردم جستجوکرد.

کامیاب با بیان اینکه شاهنامه فردوسی سرشار از تصاویر ، مضامین و اشعار حماسی از رزم های تن به تن است افزود: صحنه‌های نبرد رستم و اسفندیار، رستم و اشکبوس و رستم و شغاد به بهترین شکل صحنه‌های رزمی و ریشه های فرهنگی وجود چنین ورزش هایی را در خون مردم سرزمین پارس را وصف کرده است.

وی دربخش دیگری از صحبت هایش  با ابراز خرسندی از برگزاری این مسابقات در استان فارس گفت:یکی از سیاست های اداره کل ورزش و جوانان استان فارس کسب میزبانی رویدادهای ورزشی و با هدف توسعه رشته های مختلف ورزشی و معرفی بیش از پیش ورزشکاران،مربیان و داوران استان فارس در سطوح بالاتر است.

انتهای پیام /  101
1400 کلیک ها  جمعه, 30 مهر 1395 09:44
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا