• سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس:

ورزش زبان گویای اقتدار، صلابت ، آزادی ، دیانت و هویت ملی و فرهنگی ما در عرصه های بین المللی است

ورزش زبان گویای اقتدار، صلابت ، آزادی ، دیانت و هویت ملی و فرهنگی ما در عرصه های بین المللی است
   
ورزش زبان گویای اقتدار، صلابت ، آزادی ، دیانت و هویت ملی و فرهنگی ما در عرصه های بین المللی است |||| ||||

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: ورزش عرصه مخابره عزت ، اقتدار و صلابت ملی به جهان است و نمود عینی آن صعود مقتدرانه جوانان این مرز و بوم بود که باعث شور و نشاط در سطح جامعه شد.

به گزارش راستین آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان فارس حیدر صفر پور که ظهر امروز ۸ بهمن ماه پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر شیراز سخن می گفت، با گرامیداشت ایام  دهه فجر و با اشاره به صعود غرور آفرین تیم ملی به جام جهانی افزود : ورزش زبان گویای اقتدار، صلابت ، آزادی ، دیانت و هویت ملی و فرهنگی ملت ما در عرصه های بین المللی است.
وی اضافه کرد : ورزش در عرصه سلامت به عنوان یک بازوی توانمند و تاثیرگذار با رویکرد توسعه و ترویج همگانی و هویت ملی و دینی با رویکرد توجه به افتخار آفرینی جوانان اهمیت والایی دارد.
صفرپور توجه جدی به دو حوزه ورزش و جوانان را خواستار شد و گفت : فراهم آوردن زمینه رشد و تعالی جامعه ، محبوبیت ، جایگاه والای ورزش و جوانان در عرصه های مختلف به عنوان دیپلماسی سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی ، توجه جدی به این عرصه را می طلبد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس دربخش دیگری از صحبت هایش بیان داشت : جوانان ما درعرصه های خطیر این انقلاب همواره طلایه‌دار بوده اند.
وی گفت: اگر دیروز جسم و پیکر مطهر شهدای ما مورد اصابت تیرهای دشمن قرار می گرفت امروز نیز در جنگی تمام عیار در جنبه های مختلف روح امید،انگیزه وخودباوری وعزت جوانان ما هدف قرار گرفته است .
صفرپور ادامه داد: در آن زمان با راهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و در عصر حاضر با هدایت های رهبر حکیم  وفرزانه انقلاب اسلامی، در عرصه‌های مختلف همچون گذشته سربلندیم.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص استان فارس گفت : همان طور که از دیرباز فارس مهد علم و ادب و فرهنگ و تمدن بوده است، ورزشکاران قهرمانان ما نیز در کنار پیروزی ها الگوهای بی‌بدیل از فرهنگ ایرانی و اسلامی ارائه و باعث افتخار شده‌اند.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس در ادامه سخنان خود به تشریح گوشه ای از افتخارات ورزش استان در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: با دعوت ۱۵۶ ورزشکار در رشته های مختلف به اردوهای تیم ملی و ملی پوش شدن ۵۳ ورزشکار ، کسب ۱۱ مدال آسیایی ، ۲۹ مدال جهانی ، ۱ مدال المپیک ، ۳ مدال پارالمپیک ، ۱۶ مدال مسابقات پارآسیایی ، استان فارس سهم بسیار بزرگی در عزت و اقتدار ملی داشته است.
صفرپور از افتتاح ۳۳ پروژه ورزشی در نقاط مختلف استان در ایام دهه فجرپیش رو خبر داد و افزود:با افتتاح این اماکن زمینه توجه هر چه بیشتر افراد خانواده و جامعه به ورزش و دسترسی تعداد بیشتری از افراد به این اماکن فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: افتتاح بیش از ۲۰۰ خانه ورزش روستایی تاکنون در سراسر استان فارس اتفاق میمون دیگری در جهت خدمت به مردم و گسترش ورزش است .

صفرپورگفت:امروز و به به برکت انقلاب اسلامی در دور افتاده ترین و کم برخوردار ترین روستاهای استان نیز دسترسی به اماکن و تجهیزات ورزشی فراهم شده است.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس درادامه با اشاره به لزوم اصلاح الگوی زندگی در فارس افزود:فقر حرکتی در سطح استان فارس با وجود تلاش‌های بسیار در ساخت اماکن ورزشی در سال‌های گذشته همچنان ادامه دارد و این نیازمند توجه اقشار مختلف مردم به امر ورزش همچون دیگر فرایض جمعی است .
وی کشف استعدادهای ورزشی و سلامت آحاد جامعه را نتیجه توجه به ورزش دانست و بیان داشت امروز در سطح جامعه هر فرد باید یک مروج ، هر خانه یک پایگاه و هر خانواده یک تیم ورزشی باشد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس در پایان سلامت محوری و قهرمان پروری را دو رویکرد ورزش استان دانست و گفت: امیدواریم با تحقق این دو رویکرد شاهد حضور هرچه بیشتر قهرمانان و عزت و اقتدار آفرینی آنان در سطح میادین بین المللی و همچنین سلامت و صحت آحاد مختلف جامعه باشیم.

انتهای پیام /  101
909 کلیک ها  جمعه, 08 بهمن 1400 22:58
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا