این چند روش ساده معجزه وار عمر شما راطولانی می کند

این چند روش ساده معجزه وار عمر شما راطولانی می کند
این تصویر تزئینی است
اين تصور که مسلما شما هيچ کنترلي بر تعداد سالهاي زندگي خود نداريد، کاملا غلط است. چون يک دسته از عوامل و اضافه کردن آنها به سبک زندگي بي شک به سالهاي عمر شما خواهند افزود.

شايد يکي از ساده ترين تغييرات در سبک زندگي که بي ارتباط با افزايش طول عمر هم نيست، انتخاب مواد غذايي سالم براي پيشگيري از برخي بيماري هاي مزمن و کشنده باشد. در اينجا 10 ماده غذايي که ارتباط آنها با افزايش طول عمر به طور کامل ثابت شده، معرفي شده است:
آجيل: دو مطالعه که توسط محققان دانشگاه هاروارد صورت گرفته، نشان مي دهد که مصرف منظم آجيل خطر ابتلا به مرگ در سنين جواني را کاهش مي دهد. البته مصرف آجيل بايد در حد اعتدال باشد و آنهم به خاطر کالري بالاي موجود در آن. در ميان انواع آجيل، بادام به‌عنوان منبعي سرشار از ويتامينEو چربي‌هاي اشباع نشده تک زنجيره ‌اي خاصيت آنتي ‌اکسيداني و ضد‌التهابي بالايي دارد. گردو نيزسرشار از امگا 3 است و اگر يک مشت گردو بخوريم معادل صد گرم ماهي آزاد اثربخشي دارد که مي‌ تواند در کاهش فرآيند‌هاي التهابي به ويژه التهاب مفاصل مفيد باشد و در کنار آن در تقويت حافظه بسيار موثر است.
غلات کامل: اگرچه نان سفيد عاري از هر گونه مواد مغذي است اما آيا مي دانستيد که مصرف نان ها و ماکاروني سبوس دار با طول عمر بيشتر در ارتباطند؟ بر اساس يک مطالعه در ژورنالJAMA Internal Medicineمصرف هر 1 اونس اضافه از اين محصولات خطر مرگ و مير ناشي از مشکلات قلبي را تا 5 درصد کاهش مي دهد.
اسفناج و گل کلم: اسفناج به دليل داشتن ويتامين‌هاي آ و ث و اثرات آنتي ‌اکسيداني سبب طول عمر مي‌شود و گل‌ کلم به دليل کلسيم بالا مي ‌تواند در ايمن‌سازي بدن براي پيشگيري از رشد سلولهاي سرطاني نقش کليدي ايفا کند. همچنين براي افرادي که زخم معده دارند بخار‌پز اين نوع ماده غذايي بسيار مفيد است.
جلبک دريايي: يک دليل خوب براي مصرف جلبک دريايي وجود دارد و اين که تحقيقات نشان داده اند اين گياه منجر به مهار التهاب در بدن، تقويت سيستم ايمني و کاهش سرع رشد سلول هاي سرطاني مي شود. افزايش طول عمر ژاپني ها در ميان مردم جهان به دليل مصرف منظم جلبک دريايي است.
ماهي سالمون: اين نوع ماهي حاوي ترکيباتي به نام کاروتنوئيدها است که مي تواند در مقابل بيماري هاي عصبي محافظت ايجاد کند. امگا 3 موجود در ماهي سالمون منجر به کاهش چشمگير سطح التهاب در بدن، جلوگيري از سرطان، بيماري هاي قلبي و آلزايمر مي شود.
سويا: سويا به دليل داشتن ايزوفلاوين در کاهش سرطان سينه در خانم‌ ها نقش پررنگي را ايفا مي ‌کند و براي کاهش پيامدهاي ناشي از يائسگي در زنان بسيار مهم است. توصيه مي شود همه افراد لوبياي سويا را به عنوان يکي از تنقلات در برنامه غذايي خود قرار دهند.
سيب: سرشار از آنتي ‌اکسيدان بوده و به دليل وجود آنتي ‌اکسيداني به نام کوارستين در کنار فيبر معروفي به نام پکتين ذرات ژله ‌اي مانندي را در خون ايجاد مي ‌کند که مواد زائد خون به آن چسبيده و دفاع مي‌ شود. اين روند بهترين راه مقابله با سرطان خون نيز محسوب مي‌ شود.
تخم مرغ: مواد موجود در تخم ‌مرغ براي پيشگيري از آب مرواريد موثر است و کولين موجود در آن به تقويت حافظه کمک مي ‌کند. مصرف به اندازه آن در پيشگيري از اختلال حواس و آلزايمر مي تواند موثر باشد. تخم‌ مرغ آب ‌پز بهترين نوع استفاده از آن است.
سير: خاصيت ضد انعقادي دارد و سرشار از آنتي ‌اکسيدان است و حتي افرادي که به سرطان مبتلا هستند به دليل خاصيتي که سير روي سلول‌ هاي سرطاني مي‌ گذارد و آنها را منهدم مي‌کند با خوردن سير خام طول عمرشان افزايش مي‌ يابد.
لوبيا سبز: خوردن اين ماده غذايي باعث مي‌ شود که فرد دچار يبوست نشود و به همراه فيبر موجود در خود چربي زائد را از بدن دفاع کرده و کلسترول خون را پايين مي ‌آورد چرا که کلسترول خود زمينه ‌ساز بسياري از بيماري‌ هاست.

354 کلیک ها  دوشنبه, 15 شهریور 1395 ساعت 08:22
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

بالا