طی ۲ سال گذشته ۱۰ رشته به دانشگاه پزشکی شیراز اضافه شده است

  معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با نیازسنجی انجام شده، طی دو سال گذشته ۱۰ رشته جدید در چهار مقطع تحصیلی، به رشته‌های موجود در این دانشگاه، اضافه شده است.

دکتر محسن رازقی یکشنبه ۱۹ شهریور به خبرنگاران گفت: برای راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه، متناسب با نیاز جامعه برنامه ریزی می شود و پس از بررسی‌های لازم و دریافت موافقت شورای دانشگاه، درخواست تأسیس رشته موردنظر به وزارت بهداشت ارایه می‌شود.

او گفت: طی دو سال گذشته و براساس نیازسنجی‌ها، ۱۰ رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی و فلوشیپ در علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است.

این استاد دانشگاه رشته‌های راه‌اندازی شده در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D.) را شامل هوش مصنوعی در پزشکی، مامایی، اقتصاد سلامت، بهداشت و ایمنی مواد غذایی و کنترل دارو و فرآورده های آرایشی بهداشتی عنوان کرد.

او ادامه داد: همچنین رشته های بهداشت مدارس و فوریت‌های پیش بیمارستانی در مقطع کارشناسی، رشته گفتار درمانی در مقطع کارشناسی ارشد و دوره های گلوکوم و جراحی قفسه صدری نیز در مقطع فلوشیپ، طی دو سال گذشته راه‌اندازی شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: کارشناسی پیوسته رشته فوریت های پیش بیمارستانی در شیراز و همچنین دانشکده پرستاری حضرت زهرا(س) آباده و مجتمع آموزش عالی سلامت ممسنی، در سال تحصیلی جدید پذیرش دانشجو دارند.

به گفته رازقی، رشته هوش مصنوعی در پزشکی و رشته مامایی در مقطع دکتری تخصصی(Ph.D.)، همچنین رشته بهداشت مدارس در مقطع کارشناسی نیز در سال تحصیلی جدید بر اساس ضوابط سازمان سنجش دانشجو می‌پذیرد.

معاون آموزشی دانشگاه موافقت با پذیرش دانشجو در دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) را بر اساس توانمندی علمی و امکانات تخصصی و حضور اساتید شاخص در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز دانست و با تاکید بر لزوم تناسب میان آموزش‌های دانشگاهی با نیازمندی‌های صنعت و بازار کار گفت: یکی از نیازهای جدی جامعه، کاربردی کردن رشته‌های دانشگاهی است، زیرا توجه به این موضوع و برنامه ریزی‌های لازم، به ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش آموختگان این رشته‌ها کمک می‌کند.

رازقی؛ تدوین، طراحی و راه ‌اندازی رشته‌های دانشگاهی کاربردی و هم راستا با نیازهای روز جامعه را گامی اساسی برای توسعه دانشگاه و جامعه عنوان کرد و یادآور شد: لازمه ایجاد رشته‌های دانشگاهی با این ویژگی ها و تدوین برنامه‌های درسی مرتبط، ارتباطی مستقیم با مشارکت سازنده اعضای هیات ‌علمی دانشگاه دارد تا بتوان دانش آموختگان هر رشته در مقاطع مختلف را متناسب با نیاز جامعه تربیت کرد.

انتهای پیام /  108
235 کلیک ها  دوشنبه, 20 شهریور 1402 08:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا