حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)/یک شهید و هفت مجروح

حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)/یک شهید و هفت مجروح
   
حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)/یک شهید و هفت مجروح |||| ||||

 غروب امروز حادثه تروریستی دیگری در شاهچراغ شیراز به وقوع پیوست و تاکنون بیش از ۶ نفر مجروح شده اند.

 

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین: در پی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) خبرگزاری تسنیم در ساعت 19:30 اعلام کرد دو نفر از خادمان شهید شدند.
19:50
ایرنا اعلام کرد:یک مهاجم این حادثه دستگیر شده است فرد دیگر فعلاً متواری است.
ساعت 19:58
ایرنا اعلام کرد به گفته یکی از مسئولان این حرم مطهر چهار تن شامل ۲ خادم و ۲ زائر در این حادثه تیر خوردند.
حال مضروبان کاملا وخیم است اما هنوز شمار شهدا مشخص نیست.
تروریست‌ها در این حمله از باب‌المهدی وارد حرم مطهر شده بودند.
آبان گذشته نیز حرم مطهر شاهچراغ هدف حمله تروریست‌های داعش قرار گرفت که عاملان آن یک ماه گذشته اعدام شدند.
نیروهای امنیتی درحال یافتن تروریست متواری
تکمیلی| در حال حاضر درب‌های حرم بسته شده و کل اطراف حرم تحت کنترل نیروهای امنیتی برای یافتن تروریست متواری است.
خبرگزاری فارس اعلام کرد:محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما در خصوص این حادثه گفت: هنوز به محل حادثه نرسیده است اما بر اساس اولیه که تایید نشده است در جریان این حادثه یک نفر شهید و 4 تا 5 نفر زخمی شده‌اند.
تولیت آستان حضرت شاهچراغ هم درباره این حادثه گفت: دو تروریست که قصد داشتند از باب‌المهدی وارد حرم شوند با نیروهای حفاظت از حرم درگیر می‌شوند و دست به شیلک کور می‌زنند.
وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که نیروهای امنیتی داده‌اند یکی از ترویست‌ها در صحنه دستگیر شده است و فرد دیگر متواری شده است.
20:13/ رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در باره این حادثه گفت: در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) تاکنون ۸ نفر زخمی شده‌اند که حال یک نفر وخیم گزارش شده است.
20:18/ استاندار فارس: در این حادثه تروریستی یک نفر به شهادت رسیده است و در مجموع 7 نفر مجروح شده است. دو تن از مجروحان از خادمان حرم هستند و مابقی مجروحان از زائران هستند. ایمانیه حال چند تن از مجروحان را وخیم اعلام کرد.

20:28/ فرمانده سپاه فجر استان فارس: تروریست مسلح به اسلحه جنگی با هشت خشاب اضافی از بیرون محوطه حرم شروع به تیراندازی می‌کند، سپس از درب باب المهدی وارد حرم مطهر می‌شود که هفت نفر از زائرین داخل حرم را مجروح می‌کند و یک نفر نیز به شهادت می‌رسد. به گفته یدالله بوعلی تروریست مسلح توسط نیروهای حفاظتی دستگیر شده است.

 

20:40/ رئیس کل دادگستری فارس: تاکنون حضور و نقش فرد دوم در این حادثه تروریستی ثابت نشده است و در حال بررسی ابعاد موضوع هستیم ضمن آنکه بازجوبی از تروریست دستگیر شده در حال جریان است. اوضاع کاملاً تحت کنترل است و نیروهای امنیتی در منطقه حاضر هستند.

 

20:55/ یک منبع آگاه در گفت و گو با فارس گفت: شهید حادثه تروریستی امروز از خدام حرم مطهر بوده و پس از برخود تیر به ناحیه کتفش به شهادت رسیده است. 

 

۷ مجروح این حادثه نیز به بیمارستان‌های نمازی و مسلمین شیراز منتقل شدند که دو تن از آنان در اتاق عمل هستند و حال سایر مصدومان اکنون مساعد است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس ضمن تایید حادثه تروریستی عصر روز یکشنبه حرم مطهر شاهچراغ گفت: در این حادثه یک نفر شهید و هشت نفر دیگر نیز مجروح یا مصدوم شده اند.

 

اسماعیل قزل سفلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یک عامل تکفیری عصر امروز با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

 

وی ادامه داد: در این حادثه تا کنون یک نفر شهید و هشت نفر دیگر مجروح یا مصدوم شده اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

 

معاون استاندار فارس بیان کرد: یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر و در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارد.

 

قزل سفلی افزود: اکنون وضعیت حرم مطهر عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

 

وی تاکید کرد که مردم اخبار موثق و درست را از طریق رسانه های رسمی دنبال کرده و به اخبار جعلی شبکه های مجازی توجه نکنند.
جزئیات بیشتر و خبر تکمیلی دقایقی دیگر منتشر می‌شود.

انتهای پیام /  108
163 کلیک ها  یکشنبه, 22 مرداد 1402 22:33
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا