ضرورت تسلط فرمانداران بر چالش‌ها و ظرفیت‌های شهرستان‌ها

ضرورت تسلط فرمانداران بر چالش‌ها و ظرفیت‌های شهرستان‌ها
   
ضرورت تسلط فرمانداران بر چالش‌ها و ظرفیت‌های شهرستان‌ها |||| ||||

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس فرمانداران را نمایندگان دولت و پیشانی خدمت رسانی در شهرستان‌ها دانست و بر ضرورت تسلط آنان بر موضوعات، چالش‌ها و ظرفیت‌های شهرستان‌ها تاکید کرد.

 

به گزارش راستین آنلاین ‌محمود رضایی چهارشنبه ۱۰ فروردین در جمع فرمانداران شهرستان‌های فارس اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به ابلاغ بودجه، بحث توزیع اعتبارات و تشکیل کمیته برنامه ریزی در شهرستان‌ها مطرح و مورد توجه است.

 

او ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌ها باید ضمن تشکیل این کمیته‌ها، در مورد موضوعات مختلف شهرستان، تصمیم گیری کرده و برنامه ریزی‌های لازم را در این کمیته‌ها انجام دهند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تسلط فرمانداران بر موضوعات، چالش‌ها و ظرفیت‌های شهرستان‌ها را ضروری دانست و گفت: بحث‌های عمرانی به طور خاص، مهم ترین موضوع محوری در شهرستان‌هاست که در این حوزه ، روش ها و فرآیندها به فرمانداران اطلاع رسانی می‌شود ؛ همچنین در این راستا نمایندگانی به عنوان راهنمای فرمانداران و به منظور تصمیم گیری بهتر آنان به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

 

رضایی خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ بحث آب و آبرسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ درحال حاضر بر اساس آمار به روز شده موجود، حدود ۱۰۰۰ روستا از مجموع ۲ هزار روستا در فارس و همچنین ۱۰۰شهر یعنی معادل ۸۰ درصد شهرهای استان مستعد تنش و بحران کم آبی هستند.

 

به گفته او، پیرو پیگیری‌های انجام شده در این زمینه، چالش‌های آبی تمام شهرستان‌ها و روستاها و میزان اعتبارات لازم برای حل مشکلات موجود در این زمینه بررسی شده و نتایج آن آماده استفاده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه به پرداخت اعتباراتی تحت عنوان اعتبارات روستاهایی برای روستاهای فاقد دهیاری به فرمانداری‌ها اشاره کرد و گفت: این مبالغ الزاما باید در راستای تامین نیاز روستاها و عشایر هزینه و خرج شود.

 

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال سامانه نظارت بر پروژه‌های عمرانی در اختیار فرمانداران قرار گرفته است، عنوان کرد: اطلاعات این سامانه توسط دستگاه‌های اجرایی تولید شده و در راستای راستی آزمایی و تسلط بر اتفاقاتی که در حوزه هر شهرستان رخ می‌دهد در اختیار فرمانداری‌ها قرار می‌گیرد.

 

او همچنین به اهمیت مسائل مرتبط با تصادفات و سوانح جاده‌ای اشاره کرد و گفت: در هر شهرستان یک شورای ترافیک وجود دارد که کارکرد این شوراها باید توسط فرمانداران پیگیری شود و عدم توجه به این مهم برای فرمانداران پیگرد قانونی دارد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به رشد ۷۰ درصدی ترددها در ایام نوروز در جاده‌های استان، گفت : این آمار گواه حجم عظیم تردد در جاده‌های استان است ؛ مطابق آمار موجود در ایام مذکور ، حدود ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه از استانهای دیگر وارد فارس شده‌اند و قطعا پیگیری مسائل و مشکلات مرتبط با این حجم از تردد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

رضایی تاکید کرد: در ایام تعطیلات نوروز فرمانداران باید با حضور میدانی بیشتر در شهرستان‌ها و کمک به ناوگان پلیس، شرایط و مسائل را مدیریت کرده و تحت کنترل داشته باشند.

او همچنین با اشاره به اینکه مدیریت بحران شهرستان‌ها نیز بر عهده فرمانداران است، اظهار کرد: در ماه‌های آینده به تدریج شاهد آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های موجود در برخی شهرستان‌های دارای پوشش گیاهی خواهیم بود که این موضوع باید توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها و به ویژه توسط فرمانداران جدید کنترل و مدیریت شود.

 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بر ضرورت نظارت فرمانداران بر ساخت و سازها نیز تاکید کرد و گفت: بخشی از اتفاقات بحران ساز در شهرستان ها ، به واسطه عملکرد اعضای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و ۹۹ و مسامحه فرمانداری‌ها در این حوزه حادث می‌شود.
 
رضایی در ادامه با اشاره به حضور حدود ۶ هزار نفر عضو شورای روستا ، ۶۰۰ نفر عضو شوراهای شهر، دو هزار دهیار و ۱۲۰ شهردار در فارس گفت: این آمار لشکری از جامعه مدیریتی استان را تشکیل می‌دهند و وظایف متعددی را عهده دار هستند.
 
او بی اعتنایی به اعضای دهیاری‌ها، شورهای روستایی وج بخشداران را غیر منطقی و مردود دانست و خاطرنشان کرد: این افراد به واسطه داشتن تجربه می‌توانند در برنامه ریزی‌های بلند مدت به فرمانداران کمک کرده و به آنها مشورت دهند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
580 کلیک ها  چهارشنبه, 10 فروردين 1401 13:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا