نجابت و قادری در بهارستان ماندند

نجابت و قادری در بهارستان ماندند
   
نجابت و قادری در بهارستان ماندند |||| ||||

فرماندار شیراز نتایج نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز و مجلس خبرگان رهبری و انتخابات اقلیت های دینی اعلام کرد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :لطف الله شیبانی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات یازدهم اسفند دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با شکوه برگزار شد و این انتخابات در سلامت کامل و آرامش کامل و با مشارکت قابل قبول مردم عزیز رقم خورد، در این دوره در شهرستان های شیراز و زرقان نزدیک به 26 درصد مشارکت حضور مردم را بر اساس واجدین شرایط شاهد بودیم.

فرماندار شیراز گفت: در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، انتخابات همانطور که قبلا عنوان شد، قریب 22 هزار نفر از مجریان انتخابات، ناظرین، عزیزان امنیتی و نظامی، و مجموعه بازرسان ایفای نقش کردند.

وی با اشاره به اینکه در بحث خبرگان رهبری شهرستان شیراز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان فارس به حساب می آید، گفت: تعداد کل برگ آرای ماخوذه، یک میلیون و 580 هزار و 580 رای که از این تعداد یک میلیون و 160 هزار و 823 رای آرای صحیح بوده است و مجموع صندوق اخذ رای در استان سه هزار و 514 شعبه داشتیم.

فرماندار شیراز گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضرات آیات، لطف الله دژکام با 726 هزار و 812 رای، احمد بهشتی با 607 هزار و 995 رای، علی اکبر کلانتری با 432 هزار و 810 رای، سید محمدعلی مدرسی طباطبایی با 345 هزار و 365 رای و سید علیرضا دانا با 309 هزار و 429 رای به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.

وی با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شیراز و زرقان، گفت: حوزه های فرعی در این 2 حوزه انتخابیه وجود داشت که در مجموع چهار حوزه فرعی داشتیم که شامل بخشداری ها می شد.

شیبانی گفت: کل آرای ماخوذه 341 هزار و 82 رای بوده است و مجموع آرای صحیح 289 هزار و 42 رای که ملاک انتخاب نامزدها بوده است و تعداد 52 هزار و 40 رای آرای ماخوذه باطل بوده است و طبق ماده 9 قانون انتخابات مجلس حداقل یک پنجم آرای صحیح کسب شود بر این اساس روح الله نجابت با 78 هزار و 351 رای و جعفر قادری با 59 هزار و 62 رای با کسب بیش از 20 درصد آرا در مرحله اول نصاب ورود را کسب کردند و به مجلس راه یافتند.

وی گفت: مطابق ماده 10 قانون انتخابات محلس تعداد نامزدهایی که باید به مرحله دوم بروند باید 2 برابر کرسی های مورد نیاز باشد بر این اساس علیرضا پاک فطرت با تعداد 56 هزار و 329 رای، ابراهیم عزیزی با 52 هزار و 773 رای، سید اسماعیل حسینی با 49 هزار و 11 رای و رحمت الله مرزوقی با 47 هزار و 341 رای به مرحله دوم راه یافتند.

وی گفت: صورتجلسه انتخابات هر 2 مجلس با حضور اعضای هیات نظارت شهرستان مورد تایید قرار گرفته است و پس از این جلسه این صورتجلسه بارگزاری می شود.

شیبانی اظهار کرد: شیراز میزبان به عنوان حوزه فرعی انتخابیه کلیمیان ایران بوده است که آرای مربوطه به حوزه فرعی شهرستان شیراز است و در این حوزه 2 نامزد حضور داشتند، همایون سامه یح نجف آبادی با 695 رای و امیر دوستان 418 رای کسب کردند.

فرماندار شیراز افزود: در حوزه فرعی ارامنه جنوب در شهرستان شیراز گقار منصوریان، 14 رای و امیر هوسپ 2 رای و حوزه فرعی زرتشتیان ایران بهشید برخوردار 48 رای و فرخ ایزدی کلانتری 10 رای کسب کردند.

وی گفت: 2 نوع آرای باطله داریم که آرای باطله ماخوذه داریم که آرای سفید، آرای ناخوانا و آرای افراد غیر از داوطلبین باشد، ماخوذه هستند و جز مشارکت محاسبه می شود و آرای باطله غیرماخوذه آرای خرید و فروش شده و یا مازاد بر تعرفه صندوق در شعبه وجود داشته باشد.

فرماندار شیراز گفت: از امروز داوطلبین و نامزدهایی که معترض باشند ظرف 48 ساعت می توانند به فرمانداری شکایت را تحویل دهند و ظرف مدت هفت روز هیات اجرایی و هیات نظارت نسبت به شکایات اقدام می کند.

وی گفت: ما منتظر دستور وزارت کشور و ستاد انتخابات هستیم که زمان دور دوم را اعلام کند.


انتهای پیام /  108
374 کلیک ها  یکشنبه, 13 اسفند 1402 12:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا