از ساماندهی حمل و نقل عمومی شهر صدرا تا اجرای برنامه های بلند مدت

از ساماندهی حمل و نقل عمومی شهر صدرا تا اجرای برنامه های بلند مدت
   
از ساماندهی حمل و نقل عمومی شهر صدرا تا اجرای برنامه های بلند مدت |||| ||||

شورای ششم صدرا برنامه های خود را در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشخص کرده تا در بازه زمانی معین به اهداف دست یابد.

به گزارش راستین آنلاین رییس شورای اسلامی شهر صدرا در نشست خبری که امروز 11ابان با حضور خبرنگاران برگزار شد ،گفت: تیم هفت نفر شورا شهرداری مومن و مردمی را انتخاب کرد و شهردار را عضو هشتم شورای شهر می داند. 
 
فیروزمند افزود: شورای ششم صدرا برنامه های خود را در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشخص کرده تا در بازه زمانی معین به اهداف دست یابد.
 
رئیس شورای شهر صدرا ساماندهی حمل و نقل عمومی شهر صدرا را از برنامه های کوتاه مدت دانست ‌و گفت: ساماندهی حمل و نقل عمومی موجب رضایت شهروندان ساکن شهر صدرا شد و با افزایش تعداد اتوبوس ها و تغییر ایستگاه ها هر شش دقیقه یک اتوبوس از ایستگاه حرکت می کند.
 
فیروزمند احداث سامانه صدور پروانه الکترونیکی، احداث معاینه فنی خودرو های سبک، احداث آرامستان و احداث کارخانه آسفالت از جمله برنامه های کوتاه مدت ما است، اظهار کرد: احداث میدان میوه و تره بار، احداث شهربازی، احداث پارک در فاز یک و دو از جمله برنامه های میان مدت ما هست.
 
رییس شورای شهرصدرا در ادامه افزود: تفاهم نامه با دانشگاه آزاد با هدف طراحی و زیبا نمودن میدان امام رضا در ورودی شهر صدرا، زیبا نمودن اکو پارک و رفع مشکلات کنونی، استقرار نیروی انتظامی در اکو پارک، ایجاد روشنایی در اکو پارک از دیگر برنامه های شورای صدرا هست.
 
 فیروزمند راه اندازی اتاق اصناف و استقرار آن در شهر صدرا از دیگر برنامه های این شورا صدرا است، افزود: بزودی استقرار جمعیت هلال احمر نیز در شهر صدرا انجام می گردد.رییس شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به احداث فضای فرهنگی در کنار گلزار شهدا و احداث پیاده راه سلامت که تا دو ماه آینده سنگ فرش خواهد شد از جمله برنامه های شورای صدرا هست.
 
در ادامه این نشست خبری شهردار صدرا ادامه داد:از طرف دیگر سایه شیراز هم همیشه روی سر صدراست و در توزیع منابع اعتبارمناسبی برای این شهر دیده نمیشود. چرا که بافت سیاسی صدرا مستقل نیست و این شهر با ۱۵۰هزار نفر جمعیت هنوز زیر مجموعه شهرستان شیراز است و به همین دلیل در اعتبارات دیده نشده است.
 
بهزاد پرنیانافزود:یکی از پروژه هایی که تا چندی دیگر با باز کردن پاکات متقاضیان آغاز میشود اجرای بازار صدراست که در زمینی به مساحت ۴هکتار در کنار اکو پارک ساخته میشود و در کنار آن به زودی عملیات پارک‌۹ونیم هکتاری فاز دوم صدرا نیز آغاز میشود که این در واقع تنها فضای سبز فاز دوم صدرا و دومین پارک بزرگ صدرا بعد از اکو پارک است که تا سه سال آینده ساخته میشود و امسال برای ساخت آن دو میلیارد تومان تومان اعتبار درنظر گرفته شده است .
پرنیان ادامه داد:همچنین برای اولین بار مجوز مرکز معاینه فنی را گرفتیم که زمین آن مشخص شده و در ادامه این مرکز ساخته و پس از ساخت از طریق مناقصه در اختیار بهره بردار قرار میگیردکه بر طبق برآورد اولیه هزینه این محل ۵میلیارد تومان است .
 
وی اظهار داشت:یکی دیگر از مشکلات شهر صدرا نبود پمپ گازوییل است که در جریان مشکل اخیر در کارت‌های سوخت ما در حوزه حمل و نقل عمومی نیمی ازناوگانمان از کار افتاد و در این راستا زمینی را برای اجرای پمپ گازوییل در نظر گرفتیم که در صورت موافقت عمران صدرا و به صورت تهاتری در این زمین پمپ گازوییل را اجرا میکنیم.
 
پرنیان ادامه داد:اما دیگر مشکل شهر صدرا ارتفاعات بکر اطراف شهر صدراست که رها شده که در حال رایزنی برای واگذاری این ارتفاعات به شهرداری و اجرای پروژه فضای سبز بام صدرا در این ارتفاعات هستیم محلیکه ازیک طرف شیراز و از سمت دیگر صدرا به طور کامل قابل مشاهده است .وی تصریح کرد:از ۶۰پارک کوچک و بزرگی که در صدرا دیده شده تنها ده مورد آن اجرا شده و امسال هم عملیات ساخت ده پارک آغاز خواهد شد.
 
وی با اشاره به اجرای۱۶۰هزار متر عملیات آسفالت در سال گذشته در این شهر گفت:در زمینه جمع اوری سگهای ولگرد هم که از گذشته جز نیازهای این شهر بوده ما از یک پیمانکار و سازمانهای مردم نهاد برای جمع آوری و‌عقیم سازی این سگها استفاده کردیم و به زودی با تکمیل سایت عقیم سازی و نگهداری سگهای ولگرد در ملوسجان این کار سرعت بیشتری می‌گیرد.
 
پرنیان در خصوص شکایت شهرداری از شرکت عمران صدرا نیز با اشاره به ارجاع این شکایت به کمیسیون رفع اختلافات استان گفت: موضوع شکایت این بود که بر طبق قانون باید درصدی از تفکیک اراضی دولتی هم به شهرداری صدرا برسد که شرکت عمران صدرا با این موافق نبود و حتی به رغم اعلام نظر معاونت حقوقی رییس‌جمهور که می گفت این اراضی مشمول ماده ۱۰۱میشود و استاندار سابق هم حکم زد اما شرکت عمران از این قانون تمکین نکرد وفرصت خواست که سه ماه فرصت داد و هنوز هم نتوانستند خلاف این حکم حکمی را بگیرند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
687 کلیک ها  سه شنبه, 11 آبان 1400 20:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا