• استاندار فارس

باید مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی را افزایش داد

باید مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی را افزایش داد
   
باید مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی را افزایش داد |||| ||||

استاندار فارس با بیان اینکه از شاخص‌هایی که باید در تمام پارامترهای اقتصادی ملاک عمل باشد بهره وری است، گفت: این مهم باید در فضای کشاورزی بیش از سایر حوزه‌ها مورد توجه واقع شود از این رو می‌توان با استفاده از ارقام کم آب بر و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی بهره وری در این بخش را افزایش داد.

به گزارش راستین آنلاین عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت در جلسه شوای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در فارس بیان کرد: ایجاد سامانه‌های مختلف در کشور یکی از عواملی است که برای مردم سردرگمی ایجاد کرده و موجب شده تا دسترسی مردم سریع به خدمات با مشکل مواجه شود. 

او با بیان اینکه در برخی از موارد نیز وجود این سامانه‌ها کمک شگرفی به خدمت رسانی به مردم داشته است و توانسته خدمات مورد نیاز مردم را در کوتاه ترین زمان به مردم ارائه دهد، افزود: با این حال باید نگاه ویژه‌ای به کارکرد سامانه‌ها وجود داشته باشد. 

استاندار فارس همچنین همه گیری بیماری کرونا را یکی از عوامل اصلی مانع زایی در روند تولید دانست و و با بیان اینکه خدمات ارائه شده در این زمینه باید موانع تولید را بردارد، خاطرنشان کرد: اگر مشکلات تولید و فعالیت اقتصادی را بیان می‌کنیم، باید مصادیق برطرف شدن مشکلات را هم طرح و ارائه کنیم تا راه حل برون رفت از مشکلات نیز تداعی شود. 

او اظهار کرد: آمارهایی که از طریق پژوهشگران اقتصادی مطرح می‌شود نیازمند بررسی و واکاوی است از این رو باید رسانه‌ها نسبت به بررسی شاخص‌ها و علل صعود یا رکود شاخص‌های اقتصادی اقدام کنند. 

استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه مناسب سازی فعالیت مدیران در حال انجام بوده اما سرعت آن اندک است، گفت: فضای کسب و کار در فارس رشد شگرفی نسبت به سالیان قبل داشته به گونه‌ای که این استان از رتبه‌های دو رقمی که سالیان قبل کسب کرده بود، بالاتر آمده و اکنون جزو استان‌های برتر کشور و دارای رتبه‌های تک رقمی در فضای کسب و کار است. 

به گفته رحیمی، در واکاوی مشکلات و مسائل مختلف اقتصادی باید شرایط کلی اقتصاد و فاکتورهای ارتباطات داخلی و خارجی اقتصاد را بررسی کرد و مورد ارزیابی قرار داد تا بتوان دیدگاه درستی از مسائل و مشکلات داشت. 

رحیمی در خصوص وضعیت بازار و سیاست‌های مرتبط با بازار نیز متذکر شد: سیاست گذاری در بازار بر پایه عرضه و تقاضا و بازار آزاد نبوده و باید دولت نقش ویژه‌ای در کنترل بازارهای مختلف داشته باشد.با توجه به تسهیلاتی که دولت ارائه کرده باید نسبت به مدیریت قیمت در بازار اقدام تا شرایط برای ایجاد بازار رقابتی و آزاد فراهم شود

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
418 کلیک ها  چهارشنبه, 22 ارديبهشت 1400 12:23
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا