• مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

توسعه زیر ساخت های ورزشی در روستا احیاء ورزش و آیین های بومی محلی را به دنبال خواهد داشت

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: توسعه زیر ساخت های ورزشی در روستا احیاء ورزش و آیین های بومی محلی را به دنبال خواهد داشت.

حیدرعلی کامیاب که ظهر امروز سه شنبه 21 شهریوردرنشست مشترک با نماینده مردم مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد درمجلس شورای اسلامی سخن می گفت،با تاکید برتوجه ویژه دولت برلزوم رعایت عدالت درتوسعه زیربنایی در ورزش افزود:مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد از جمله مناظقی هستند که با تنوع بافت جمعیت شهری،روستایی و عشایری می توانند محور احیاء بسیاری از ورزش های بومی محلی در استان فارس باشند.
وی توسعه ورزش همگانی در روستاها به شکلی صحیح ،را  یکی از بهترین راهبردهایی دانست  که می تواند در کاهش آسیب‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مؤثر باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس درادامه این نشست که با هدف بررسی طرح های ورزشی در دست ساخت در شهرستانن مرودشت ،ارسنجان و پاسارگادبرگزارشد، افزود: پرداختن به فعالیت های ورزشی مطلوب می تواند احساس آرامش، شادابی و امید به زندگی را در بین اقشار روستایی افزایش ‌دهد.
کامیاب از سه موضوع، تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی،احیای ورزش های بومی محلی و برگزاری مسابقات ورزشی در روستاها به عنوان اولویت های اداره کل ورزش و جوانان در شهرستان ها  یاد کرد و افزود: توسعه ورزش و بستر سازی جهت تولید تفریحات سالم ضمن از بین بردن زمینه بسیاری از آسیب های اجتماعی ،می تواند نقش مهمی در نوسازی روستاها بازی کند.
دبیر شورای عالی ورزش استان با تاکید براینکه توسعه ورزش در جوامع روستایی  ضامن تداوم معماری و ورزش های سنتی و بومی است افزود:عنصر مهم در جوامع روستایی تقید به سنت هاست که این تقید می تواند حافظ هویت ،آیین ها و بازی های بومی محلی نشات گرفته از این آیین ها باشد.
گفتنی است دراین نشست محمد مهدی برومندی ،نماینده مردم مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد نیز ضمن حمایت از سیاست های وزارت ورزش و جوانان در راستیا توسعه زیر ساخت های ورزشی در شهرستان ها و روستا ها این اقدام را گامی بلندی درجهت خدمت رسانی به جامعه روستایی و عشایری دانست.
انتهای پیام /  101
1246 کلیک ها  چهارشنبه, 21 شهریور 1397 17:39
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا