آغاز اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان در شیراز

 اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقات جهانی بیرمنگام انگلستان و بازی های پاراآسیایی هانگژو چین در شیراز آغاز شد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :  سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان کشورمان گفت: هم اکنون در شیراز ششمین مرحله اردوی آمادگی را جهت مسابقات برمینگام انگلستان که به صورت المپیکی برای بچه های نابینا در رشته های مختلف برگزار می شود، پشت سر می گذاریم.جواد فلفلی افزود: این مسابقات در رشته فوتبال برای مسابقات پاراالمپیک کسب سهمیه دارد و سه تیم سهمیه می گیرند.فلفلی بیان کرد: در حال حاضر 10 نابینا به همراه 3 دروازه بان و چهار نفر کادر در اردوی شیراز شرکت کرده اند و تمرین ها از امروز دوشنبه با استارت مسائل فنی آغاز شده و تا یازدهم تیرماه ادامه دارد.سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این اردو در شیراز گفت: هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس، اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل بهزیستی این استان کمک کردند که برگزاری این اردو که سختی های خودش را دارد انجام شود و امیدواریم به اهدافی که در این اردو از نظر آمادگی جسمانی و تکنیک و تاکتیکی دنبال می کنیم، برسیم. وی در مورد شرایط تیم هم گفت: با توجه به شرایط اداری و ویزا و بقیه امور؛ بازیکنان اعزامی تیم مشخص شده اند و بچه ها اطلاع دارند که کدام یک به این مسابقات اعزام می شوند اما بازیکنانی که اعزام نمی شوند هم با روحیه و انگیزه به تمرین ادامه می دهند و تیم نسبت به دوره قبلی که مسابقات آسیایی هند برای کسب سهمیه بود و در آن مسابقات چهارم شدیم، با روحیه تر و با انگیزه تر کار می کنند.فلفلی ادامه داد: جوان ها باید در کنار با تجربه ها از نظر بلوغ بازی، ورزشی، تکنیکی زودتر بزرگ شوند که امیدوارم شرایط خوبی رقم بخورد و بنده هم خیلی امیدوارم که شرایط خوبی برای تیم در این مسابقات پیش بیاید.
*چهار مرحله اردو تا اعزام به بیرمنگاممربی تیم ملی نابینایان نیز گفت:‌ تا پیش از شروع بازی های جهانی که ۲۸ مرداد آغاز می شود سه مرحله اردو در شیراز و مرحله آخر هم در تهران برگزار می شود و سپس تیم ملی راهی بیرمنگام خواهد شد.میثم شجاعیان افزود: پس از بازی های جهانی با برگزاری اردوی های مختلف خود را برای بازی های پاراآسیایی هاگژو چین که اواخر مهرماه سال جاریٰ‌آغازمی شود،‌ آماده می کنیم.دروازه بان سابق تیم ملی افزود:‌ استان فارس با ۶ ورزشکار بیشترین سهمیه را به خود اختصاص داده و کرمان هم با سه بازیکن در رتبه بعد جای دارد.
*اسامی بازیکنان تیم ملیمهدی طالعی از آذربایجان شرقی،‌ حسین رجب پور از البرز، کامبیز محکم از خراسان رضوی،‌ احمدرضا شاه حسینی، علیرضا ایزدی،‌ علیرضا بخت، ‌مرتضی کریمی، سید سعید موسوی پیرمرادی و حجت الله مزارعی از فارس، صادق رحیمی، ‌صالح خصالی و محمد امین رحیم زاده از کرمان و مرتضی رمضانی از گیلان بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.
همچنین جواد فلفلی به عنوان سرمربی، میثم شجاعیان، ‌محمد مهدی رفیعی، حسین مجاهدیان هم کادر فنی تیم ملی را تشکیل می دهند و جواد مرادپور هم سرپرست تیم است.مسابقات جهانی انگلستان با شرکت ۱۶ تیم در چهار گروه برگزار می شود که قاره آسیا و آمریکا با چهار سهمیه، ‌اروپا با پنج،‌ آفریقا با ۲ و اقیانوسیه هم یک سهمیه دارد. این مسابقات ۲۸ مردادماه آغاز می شود.
همچنین چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی روزهای ۲۲ تا ۲۸ اکتبر سال ۲۰۲۳ (۳۰ مهر تا ۶ آبان سال ۱۴۰۲) در شهر هانگژو برگزار خواهد شد.
کاروان ورزشی ایران در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با ۵۱ مدال طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز و کسب رتبه سوم به کارخود پایان داد.
انتهای پیام /  108
349 کلیک ها  سه شنبه, 06 تیر 1402 09:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا