ورزش همگانی خواستگاه قهرمانان است

ورزش همگانی خواستگاه قهرمانان است
   
ورزش همگانی خواستگاه قهرمانان است |||| ||||

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس اعتقاددارد که علت توجه به توسعه ورزش همگانی آنست که این بخش، خواستگاه اصلی قهرمانان در رشته‌های مختلف ورزشی است.

به گزارش راستین آنلاین   حیدر صفرپور در دیدار با مسئولان هیئت‌های ورزشی استان فارس با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان مغز متفکر و هیئت‌ها قلب تپنده ورزش محسوب می‌شوند، همراهی این 2 رکن را هدایت کننده ورزش مملو از استعداد استان فارس به جایگاه واقعی و ارزشمند آن خواهد بود. 

صفرپور ضمن ابراز امیدواری برای کسب افتخارات بیشتر ورزشی در سال جدید، بیان کرد: همکارانمان در اداره ورزش و جوانان به مثابه مغز متفکر و هیات های ورزشی قلب تپنده پیکر ورزش این استان هستند.

همراهی این دو رکن اساسی قطعا ورزش سرشار از استعداد فارس را به جایگاه اعلی خود رهنمون خواهد کرد. 

سرپرست اداره ورزش و جوانان استان فارس با بیان این موضوع که برنامه محوری و برنامه ریزی باید در دستور کار قرار گیرد، ابراز داشت: در عمل باید بتوانیم با عبور از روزمرگی هایی که ما را از اهداف کلان دور می کند و با استفاده از برنامه محوری، متناسب با ظرفیت هایی که موجود است، برای ارتقا ورزش استان اهتمام بورزیم.

این جایگاه مطلوب تنها در گرو همیاری و همکاری مسئولین ورزشی و متولیان ورزش استان با اداره ورزش و جوانان، به دست خواهد آمد. 

وی اظهار کرد: امروز اگر ویترین افتخارات ورزش فارس، کسب مدال های ما است، مسلماً آنچه که این مسیر را در آینده محقق می کند، برنامه ریزی هیات ها در جهت کشف و پرورش استعدادها و نهایتا ورود به عرصه ورزش حرفه ای و نخبه پروری است.

لذا باید به این نکته اشاره کنم که خاستگاه ورزش قهرمانی از دل ورزش همگانی شکل می گیرد. اگر امروز بحث توسعه ورزش همگانی بیش از پیش مطرح می شود، با نگاهی کارشناسانه به آن پرداخته شده است. 

صفرپور در ادامه با ذکر این مطلب که در اولین خطبه های نماز جمعه امسال، امام جمعه معزز و محترم، بخش عمده صحبت هایشان را به مقوله ورزش اختصاص داده اند، ابراز کرد: در سطح استان، ورزش به عنوان یک جزء دسته چندم نیست.

ورزش هم اکنون به عنوان یک نگاه اولویت دار مطرح شده است. اهمیت ورزش استان پهناور فارس در جایی مشخص می شود که جناب وزیر ورزش و جوانان در یک بازه زمانی دو ماهه، دو مرتبه به استان ما سفر می کنند و این موضوع دلیلی جز سبقه غنی و ارزشمند فارس در ورزش کشور نمی باشد.

لذا امروز به عنوان نماینده ورزش این استان می توانم بگویم که ورزش فارس در سطح وزارت نیز، دارای جایگاهی مثال زدنی و متعالی است. 

سرپرست اداره ورزش و جوانان استان فارس با بیان این موضوع که می خواهیم نگاه اداره کل در کنار هیات ها و با همکاری آنها برای شناسایی ظرفیت های موجود در سراسر استان باشد، بیان داشت: اگر بنا داریم امروز نگاهی فراگیر را در ورزش استان حاکم شود، باید توجه کنیم که این نگاه محدود به چاردیواری اداره کل نباشد.

با وجود مربیان و داوران و ورزشکاران و اساتید ارزشمند و توانمند، خدارا شکر استان فارس دارای ظرفیتی غنی است. لذا محروم کردن ورزش فارس از این ظرفیت ها، ظلمی جبران ناپذیر است. امروز در این جایگاه قول و تعهد می دهم که برای ارتقاء ورزش استان از تمام ظریفت ها به بهترین شکل ممکن استفاده خواهیم کرد. 

وی گفت: شاخص ترین نکته ای که همیشه در تمامی جلسات وجود دارد بحث اعتبارات است. با یک جمله این موضوع را شرح می دهم که ورزش امروز در شرایطی قرار دارد که انتظارات نامحدود و اعتبارات محدود دارد. مسلما پاسخگویی به این انتظارات با این اعتبارات نشدنی است.

ولی همت و اراده ای که قرار است در کنار ورزش و متولیان ورزش فارس قرار بگیرد، خلاقیت ها و کشف و شناسایی و بهره برداری از سایر ظرفیت هایی است که می تواند در اختیار ورزش قرار بگیرد. 

صفرپور همچنین با ذکر این مطلب که فارس سال ها از حمایت صنایع استان محروم بوده است، افزود: محروم بودن ورزش فارس از حمایت و همراهی صنایع و شرکت هایی که بعضا از ظرفیت اجرایی این استان برای برند سازی خودشان به بهترین شکل استفاده کرده اند اما جایی که این ظرفیت باید در خدمت مردم فارس قرار بگیرد، به ندرت شاهد این موضوع بوده ایم.

باید با نگاهی کارشناسانه علت های این مقوله مورد بررسی قرار بگیرد تا ورزش فارس از این حالت مصرف گرایی خارج شود. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
699 کلیک ها  چهارشنبه, 31 فروردين 1401 14:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا