گزارش راستین آنلاین از نگاه ویژه مدیران دولت یازدهم به ورزش بانوان؛

ورزش درفارس تنها متعلق به مردان نیست

به گزارش راستین آنلاین،این در حالیست که  بانوان به عنوان قشر تاثیرگذار در سلامت جامعه، نیازی مبرم به ورزش و امکانات ورزشی دارند، به همین دلیل است که  تلاش برای انجام اقدامات موثر برای این قشر می تواند زمینه ایجاد جامعه ای سالم تر را فراهم کند.

در شرایطی که محرومیت بانوان ورزشکارازامکانات ورزشی باعث می شودموفقیت آن ها درعرصه های مختلف ورزش با مشکل روبرو شود، برخی کارشناسان معتقدند که برای فعالیت های ورزشی نباید بین زنان و مردان مرزبندی کرد و بانوان باید از تمام فضاهایی که آقایان در آن ورزش می کنند، با رعایت اصول اخلاق اسلامی استفاده کنند،این گروه از کارشناسان بر این باورند که نباید فراموش کرد که جنسیت برای انجام فعالیت های ورزشی محدودیت ایجاد نمی کند.

فارس پیشرو در فراهم سازی امکانات ورزش بانوان

اما در چنین شرایطی و پس از روی کار آمدن دولت یازدهم،نگاه مدیران تصمیم گیر و تصمیم سازدراستان فارس به مقوله ورزش بانوان تغییر یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس،بابیان اینکه امروز سهم قابل توجهی از افتخارات کسب شده در میادین بین المللی در حوزه ورزش را زنان کشورمان به خود اختصاص داده اند می افزاید: بایدبا اختصاص امکانات ورزشی مناسب، فرصت بیشتری برای حضور بانوان در عرصه های بین المللی فراهم کنیم.

حیدر علی کامیاب با اشاره به افتتاح دو مجموعه بزرگ ورزشی ویژه بانوان درشهرستان های استهبان و نی ریز فارس می گوید: سالن اختصاصی حجاب بانوان شهرستان نی ریز از محل اعتبارات وزارت نفت و با اعتبار 15 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 1600 متر مربع ظرف مدت 6 ماه احداث و ساخته شده است .

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات وزارت نفت در سال 94 به ورزش می افزاید: وزارت نفت در سال گذشته  بالغ بر 200 میلیارد ریال دراستان فارس در بحث زیر ساخت های ورزشی هزینه کرده است که ازاین میان می توان به احداث استخر سرپوشیده در شهرستان ممسنی ، احداث 10 چمن مصنوعی در شهرستان های استان ،دو سالن ورزشی ویژه بانوان در شهرستان های استهبان و نی ریز ، یک سالن ورزشی در شهرستان مهر اشاره کرد.

 pictjrn0007810TJ

افتتاح سالن ورزشی حجاب در شهرستان استهبان

سهم کم بانوان ورزشکار از رسانه های کشور

مدیرکل ورزش و جوانان فارس توجه به رفع دغدغه های مرتبط با ورزش بانوان را امری ضروری می داند و با انتقاد از سهم کم ورزش بانوان از رسانه های کشور می گوید:درحالیکه بسیاری از مدال های مسابقات بین المللی را بانوان ورزشکار ما برای کشورمان به ارمغان می آورند اما سهم آنها از رسانه های کشور تنها حدود 7 درصد است.

کامیاب با بیان اینکه علیرغم کارهای خوبی که در گذشته و دردوره جدید در حوزه ورزش بانوان در فارس انجام شده هنوزهم  فاصله کنونی با ایده آل ها فاصله ای قابل تامل است می افزاید: بر همین اساس اداره کل ورزش و جوانان استان  برنامه توسعه مشارکت بانوان درعرصه ورزش  را مد نظر قرار داده است.

وی با قدرانی از نماینده عالی دولت در استان و مجموعه معاونین استانداری که نگاه ویژه ای به مبحث توسعه ورزش در استان فارس دارند می افزاید:نگاه ما به ورزش بانوان یک نگاه توسعه ای است و در تلاش هستیم وضعیت ورزش زنان حتی در کوچکترین شهرستان های استان نیز بهبود یابد.

لزوم ارزیابی دقیق درحوزه ورزش بانوان

کامیاب به اشاره به اینکه از هیات های ورزشی استان خواسته شده تا  ارزیابی های بسیار دقیق در حوزه بانوان انجام دهند و شاخص های مرتبط با ورزش بانوان را با دقت دنبال کنند می گوید: معتقدیم با ارزیابی دقیق از سهم بانوان در هیات های ورزشی می توان برنامه ریزی بهتری نسبت به گذشته انجام داد.

4dcd5850 e214 4435 a27f bc2df6ceda0c

حیدرعلی کامیاب

نگاه ویژه وزارت نفت به ورزش

اما مشاور وزیر نفت در امور بانوان که معتقد است استان فارس در امر ساخت زیر ساخت های ورزشی،استانی پیش رو محسوب می شود نیز توجه به نقش زنان در عرصه ورزش را ضروری می داند و می گوید:

حضور همه جانبه زنان در همه عرصه ها و نقش بی بدیل آنان در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، زنان ما در شهر و روستا اعم از پیر و جوان فریاد استقلال آزادی جمهوری اسلامی را سر دادند و با حمایت همه زنان ایرانی موجبات پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند.

فاطمه تندگویان با اشاره به افتتاح دو مجموعه اختصاصی ورزش بانوان در شهرستان های استهبان و نی ریز فارس می گوید:

اگر بخواهیم بانوان از سلامت جسمی برخوردار باشند و فرزندان سالم تحویل جامعه دهند بایستی به آنان توجه ویژه کنیم. وی  یکی از راههای تحقق این امررا تامین سلامتی آنان از طریق ورزش می داند و می گوید: خوشبختانه دردولت کنونی به این امر توجه جدی می شود.

تندگویان بهره برداری از این دو مجموعه ورزشی در استان فارس را درراستای سیاست های دولت یازدهم و وزات نفت مبنی بر لزوم توجه بیش از پیش  به ورزش بانوان می داند و می گوید: در همین راستا وزارت نفت در سطح کشور اقدامات بسیار خوبی را به انجام رسانده است که یکی از این اقدامات  است که  افتتاح این دو مجموعه در دو شهرستان استهبان و نی ریز است که با اختصاص آنها به ورزش  بانوان بسیاری از دغدغه های بانوان این دو شهرستان در خصوص ورزش مرتفع می شود.

 picfbff3015FB

افتتاح سالن ورزشی اختصاصی بانوان درشهرستان نی ریز

در هر حال  ودر شرایطی که  در دولت یازدهم حدود 40 درصد از اعتبارات ورزش کشور به بانوان اختصاص یافته است به نظر می رسد این دولت توجه ویژه به بحث سلامت جامعه از طریق توسعه  فضا و امکانات ورزشی دارد.سیاستی که اگر مدیرانی توانمندمجری آن باشند درآینده جامعه ثمره ی آن را ازطریق بهره مندی ازنسلی سالم و پویا خواهد چشید.

انتهای پیام /  101
1839 کلیک ها  چهارشنبه, 05 خرداد 1395 03:59
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا