باید دسترسی به موادمخدر سخت شود

  استاندار فارس گفت: لازم است فرایند دسترسی به موادمخدر از ابتدای ورود به کشور تا رسیدن به دست مصرف کننده بررسی و مشخص شده و در مسیر دسترسی، موانع سخت ایجاد شود.

محمدهادی ایمانیه در نشست شورای مواد مخدر شهر شیراز با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص دسترسی آسان به مواد مخدر بیان کرد: مسئولیت حل این مشکل در فارس با دستگاه‌های استانی است و لذا برای جلوگیری از دسترسی آسان به مواد مخدر باید راه حل ارائه و تحقق آن در سطوح ملی دنبال شود.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری فارسد او بحث مواد مخدر و راهکارهای پیشگیری و مقابله با آن را مهم و ضروری دانست و افزود: برخوردهای احساسی در دراز مدت نتیجه بخش نیست و باید شورای هم‌اندیشی و فکری که با حضور افراد باتجربه و صاحب نظر در شیراز تشکیل شده فعال تر شود.

استاندار فارس قاطعیت در تصمیم‌گیری و اجرا را از عوامل تاثیرگذار در مبارزه با مواد مخدر دانست و اظهار کرد: در هر مرحله که نقص و کمبودی وجود دارد نسبت به بررسی چرایی آن اقدام و برای رفع مشکل تلاش شود.

ایمانیه ادامه داد: در بحث تامین اعتبار نگهداری از معتادین در شرایط فعلی راهی جز مشارکت ۵۰ درصدی شهرداری و ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر نیست و هزینه های مربوط به ایجاد سخت‌افزارها نیز با مشارکت خیرین تامین شود.

او ضمن قدردانی از همکاری دادستانی استان برای کاهش اماکن تجمع معتادین گفت: مسئولان اجرایی در شهرها و روستاها با قاطعیت نسبت به جلوگیری از وقوع تخلفات و برخورد با آن اقدام کنند.

استاندار فارس خواستار تسریع در حل مشکلات سخت افزاری مرتبط با دستگاه‌های خدمات رسان شد و گفت: همکاری و هم افزایی سایر نهادها نباید منجر به فراموشی رسالت اصلی دستگاههای اجرایی شود.

ایمانیه، شیراز را مهد دانشگاه‌های مهم باتجربه و صاحب سبک دانست و گفت: باید از ظرفیت علمی و آموزشی این مراکز استفاده شود تا نسبت به مسائل مختلف راهکار عملیاتی ارائه گردد چرا که تصمیم های برگرفته از فکر و اندیشه موثر و ماندگار خواهند بود.

او، هدف ایجاد مراکز گذری کاهش آسیب (DIC) در محل‌های شلوغ را گامی در راستای جلوگیری از گسترش بیماری‌های عفونی دانست و ادامه داد: نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص این مراکز مهم و در سلامت شهر تاثیرگذار است.

استاندار فارس اظهار کرد: اگر مکانی در شهر شیراز به دلیل کمبود نور و تاریکی به محل تجمع معتادان تبدیل شده فرمانداری شیراز لیست اماکن را ارائه دهد تا شهرداری نسبت به تامین روشنایی آن اقدام کند.

انتهای پیام /  108
164 کلیک ها  شنبه, 03 تیر 1402 12:50
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا