دانشگاهیان جهت گیری جامعه را اصلاح کنند

دانشگاهیان جهت گیری جامعه را اصلاح کنند
   
دانشگاهیان جهت گیری جامعه را اصلاح کنند |||| ||||

نماینده ولی فقیه در استان فارس از دانشگاهیان خواست تا جهت گیری جامعه را اصلاح کنند و گفت:متاسفانه امروز به قناعت ارزش داده نمی‌شود بلکه حرص زدن ارزشمند شده است باید و فرهنگوران این مسئله را در جامعه جا بیندازند.در مدیریت‌ها هم این موضوع دیده می‌شود، در حالی که آمایش برای همین موضوع مطرح شد.

به گزارش راستین آنلاین آیت‌الله لطف‌الله دژکام نگاه نخبگانی قوی باید جهت گیری صحیح را برای مردم توجیه کند و همه این مسائل از عهده روحانیون به تنهایی خارج است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس  چهارشنبه ٢٢ دی در آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه شیراز بیان کرد: پیامبر اسلام فرمود "مسلما هیچ وقت نمی‌توان با مال همه مردم را خشنود کرد".

او افزود: توقعاتی در جامعه به وجود آمده که متاسفانه گاهی هم به آن دامن زده می‌شود، در حالی که می‌گوییم کار فرهنگی نیاز است. توقع را اینقد می‌توان بالا برد که اگر همه بودجه ایران به یک نفر داد، باز هم در نظر آن اندک باشد.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: ادبا، بزرگان و شعرای ما زیاد این مضمون را به کار برده‌اند که"چشم تنگ مرد دنیا دوست را، یا قناعت پر کند یا خاک گور".

او اضافه کرد: متاسفانه امروز به قناعت ارزش داده نمی‌شود بلکه حرص زدن ارزشمند شده است باید و فرهنگوران این مسئله را در جامعه جا بیندازند.در مدیریت‌ها هم این موضوع دیده می‌شود، در حالی که آمایش برای همین موضوع مطرح شد.

امام جمعه شیراز گفت: لذا با مال نمی‌توان همه خشنودی‌ها را کسب کرد و این جهت گیری اشتباه است و جز به حرص، نارضایتی از زندگی و ناخشنودگی از وضعیت موجود نمی‌انجامد.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: اینکه امام(ره) فرمودند "حوزه و دانشگاه باید با هم کارهایی انجام دهند"، یکی از کارها همین است.

او با بیان اینکه با اخلاق می‌توان فراخ شخصیتی داشت و همه را زیر سایه خود جا داد، گفت: طی سال‌های گذشته از خلق حجت‌الاسلام نیری، مسئول پیشین دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه شیراز بهره بردم و نوع ارتباط گیری صمیمی درون پ برون دانشگاه یک شاخص ویژه شخصیتی ایشان بود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: ورود مسئول جدید دانشگاه شیراز را هم به فال نیک می‌گیریم و امید است محدودیت‌های کرونایی هم کاهش یاید و شاهد حضور دانشجویان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی باشیم.

حجت ‌الاسلام مقامی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های فارس نیز در این مراسم بیان کرد: گاهی اصرار می‌کنیم اما از اسرار بی خبریم، گاهی به کار خیری؛ خیر می‌گوییم و به بلایی، بله بی آنکه بدانیم چه می‌کنیم.

او عنوان کرد: رفتن و آمدن‌ها جزو ذات این دنیاست و حکمت‌هایی درون آن نهفته است.

مقامی ادامه داد: دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه شیراز از دفاتر موفق استان و کشور محسوب می‌شود که امید این موفقیت تداوم داشته باشد.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات چند ساله حجت‌الاسلام جواد نیری، حجت‌الاسلام نیکخو به عنوان رئیس جدید نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه شیراز معرفی شد.‌

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1756 کلیک ها  چهارشنبه, 22 دی 1400 16:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا