نامه سرگشاده جمعی از تشکل ها ، فعالین و نخبگان سلامت کشور به رئیس جمهور

نامه سرگشاده جمعی از تشکل ها ، فعالین و نخبگان سلامت کشور به رئیس جمهور
   
نامه سرگشاده جمعی از تشکل ها ، فعالین و نخبگان سلامت کشور به رئیس جمهور |||| ||||

جمعی از تشکل ها ، فعالین و نخبگان سلامت کشوردر نامه ای سر گشاده به رئیس جمهور نسبت به رعایت بند ب ماده 74 برنامه ششم توسعه و آنچه لازم است وزیرپیشنهادی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در خصوص این ماده رعایت کند تذکردادند. در این نامه که رونوشت آن به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارسال شده و یک نسخه ازآن نیز در اختیار پایگاه خبری تحلیلی راستین آنلاین قرارگرفته آمده است:

بسمه تعالی

حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهور منتخب ملت شریف و بزرگ ایران

سلام علیکم

ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی حضرتعالی در این جایگاه خطیر و زمانه حساس، در ذیل توجه جنابعالی را به بخشی از نص صریح قانون برنامه ششم توسعه جلب می‌نماییم

بند ب ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه

 کلیه پزشکان، دندانپزشکان و داروسازانی که در استخدام پیمانی یا رسمی دستگاه‌های اجرایی موضوع این قانون هستند، مجاز به فعالیت انتفاعی پزشکی در سایر مراکز تشخیصی، آموزشی، درمانی و بیمارستان‌های بخش خصوصی و عمومی غیردولتی با رعایت تبصره ۱ ماده واحده «قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل» مصوب 11/10/1373  یا فعالیت انتفاعی پزشکی در بخش خصوصی مرتبط با حوزه ستادی مربوط به غیر از دستگاه اجرایی خود نیستند. مسئولیت اجرای این بند به عهده وزارتخانه‌های مربوطه، معاونان و مسوولان مالی دستگاه‌های مذکور است. دولت مکلف است در اجرای این حکم با جبران خدمات ذینفعان از طریق اعمال تعرفه خاص در چهارچوب بودجه سنواتی اقدام نماید. اجرای این حکم مشروط به جبران محرومیت از کار در بخش خصوصی، پرداخت حقوق مناسب و تامین اعتبار در بودجه‌های سنواتی است.

چنانکه مستحضرید در این ماده دولت مکلف است با جبران خدمات ذینفعان از طریق اعمال تعرفه خاص در چهارچوب بودجه سنواتی، نسبت به جبران محرومیت از کار در بخش خصوصی، پرداخت حقوق مناسب و تامین اعتبار در بودجه های سنواتی اقدام نماید، این در حالیست که در چند سالی که از تصویب  این قانون می‌گذرد کوچکترین تلاشی برای عملیاتی شدن آن صورت نگرفته و دلیل اصلی این عدم تلاش، اعتقاد نداشتن به حیاتی بودن اجرای آن و تعارض منافع افرادی ست  که وظیفه داشتند موضوع را با جدیت پیگیری کنند؛ تعارض منافع افرادی که همزمان در بخش دولتی و غیردولتی مشغول به فعالیت هستند، گریبان‌گیری شده است که عملا اجرای قانون فوق را به حاشیه برده است.

توجه فرمایید که در این ماده مسئولیت اجرا به وزرا، معاونان ایشان و مسوولان مالی آن دستگاه سپرده شده است و این موضوع در شرایط خطیر کنونی که سلامت مردم کشورمان با بلای کرونا بیش از هر زمان دیگری رنجور شده و خدمات درمانی کشور به نفس افتاده‌ ، بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گرفت.

مع الاسف وزیر پیشنهادی بهداشت، همزمان با بخش دولتی در بخش خصوصی نیز شاغل می باشند و در برنامه های اعلام شده توسط ایشان نیز اشاره ای به تعهد در اجرای این ماده قانونی نشده است. لذا نگارندگان این نامه که با توجه به شعارهای عدالت طلبانه و وعده‌های مبارزه با تعارض منافع که در دوران انتخابات توسط حضرتعالی بیان شد، به شما رای اعتماد داده‌اند، مجدانه از شما خواستارند

۱. وزیر محترم بی‌درنگ و پیش از انتصاب ، نسبت به تعطیل کردن فعالیت خود در بخش خصوصی اقدام و در صورتیکه سهامدار بخش خصوصی هستند نسبت به واگذاری آن اقدام نمایند.

۲.معاونین و مدیران کل وزارتی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونین ایشان صرفا از بین افرادی انتخاب شوند که فقط در سیستم دولتی فعالند و دارای سهام در بخش خصوصی نیستند و پیش از انتصاب نسبت به خروج کامل از بخش خصوصی تعهد دهند.

۳. نسبت به پیگیری جدی طرح جامع اجرای بند ب ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ متعهد شوند تا انشالله پس از تصویب در مجلس محترم از ابتدای سال آینده اجرایی شود.

منتظر اجرا و تمکین از قانون از سوی حضرتعالی و کابینه محترم، خاصه دستگاه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و نهادهای وابسته هستیم.

والسلام علی من اتبع الهدی
انتهای پیام /  101
962 کلیک ها  چهارشنبه, 03 شهریور 1400 02:07
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا