چگونه با 17 ساعت روزه داري در فصل گرما تشنه نشويم؟

چگونه با 17 ساعت روزه داري در فصل گرما تشنه نشويم؟
روزه داری
  • معمولا تحمل گرسنگي در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگي است. ولي براي در امان بودن از تشنگي نيز راه حل‌هايي وجود دارد.

 به گزارش راستین آنلاین،با نوشيدن هشت ليوان آب و مصرف يا عدم مصرف برخي مواد غذايي، مي‌توانيد تا حد زيادي از احساس تشنگي در طول مدت روزه‌داري کم کنيد.
در وعده سحر از غذاهاي پرچرب و مواد غذايي که قند ساده دارند مانند قند، شکر، نوشابه، شيريني، زولبيا، باميه و شله زرد خودداري کنيد.
مصرف مواد غذايي مانند تخم مرغ پخته، تن ماهي، غذاهاي کنسروي، قهوه، کاکائو، چاي پررنگ، آب يخ و گوشت زياد در وعده سحر مي‌تواند موجب افزايش احساس تشنگي در طول مدت روزه داري شود.
خوردن ميوه‌هاي فصل مانند هندوانه، گيلاس و زردآلو در مدت افطار تا سحر مي‌تواند تا حد زيادي از احساس تشنگي در طول مدت روزه‌داري جلوگيري کند.
مصرف انواع خورش و بويژه خورش سبزيجات مانند خورش کرفس و کدو در وعده سحر عامل موثري براي کاهش احساس تشنگي در طول مدت روزه‌داري است. 

444 کلیک ها  چهارشنبه, 19 خرداد 1395 ساعت 02:52
این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

بالا