علما باید یاد خدا را زنده کنند

علما باید یاد خدا را زنده کنند
   
علما باید یاد خدا را زنده کنند |||| ||||

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه چرا مردم داراب، انقدر به یاد مرحوم «نسابه» هستند؟ به همین دلیل که یاد خدا را در این شهر زنده کرد و رواج داد و انسان‌ها را به یاد آخرت و قیامت انداخت، گفت: علما باید چنین عمل کنند تا مصداق «العلماء باشند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در مراسم تکریم و تودیع امام جمعه شهرستان داراب، با اشاره به اینکه داراب مهد علم و دیانت است و از این جهت باید به این شهر و مردمانش افتخار کنیم، اظهار کرد: فهم بنده از نقش امام جمعه در یک شهر که برگرفته از آیات قرآن است را بیان می‌کنم.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس، او با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید «نماز، آدمی را از فحشا و منکر باز می‌دارد» و کارکرد ذکر، در نهی از منکر از خود نماز بالاتر است و مقصود ذکر در آیات قرآن، وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) است، افزود: آیه «فاسعوا الی ذکر الله...» که در سوره جمعه آمده «یعنی‌ای مسلمین! روز جمعه بشتابید به سوی پیامبر! پیامبری که برای شما خطبه می‌خواند و نمازجمعه را اقامه می‌کند»، حال، ولایت فقیه استمرار ولایت رسول الله (ص)‌هست و حضور مردم در نمازهای جمعه‌ای که توسط، ولی فقیه و یا نمایندگان او اقامه می‌شود، عمل به همین توصیه قرآن کریم است.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه از حجت الاسلام صادقی که بیش از ۳۹ سال این فریضه مهم را به نحو احسن به جا آوردند و یاد خدا را در شهرستان‌های مختلفی که به عنوان امام جمعه حضور داشتند زنده نگه داشتند قدردانی می‌کنم، اظهار کرد: چرا مردم داراب، انقدر به یاد مرحوم «نصابه» هستند؟ به همین دلیل که این بزرگ‌مرد یاد خدا را در این شهر و دیار زنده کرد و رواج داد و انسان‌ها را به یاد آخرت و قیامت انداخت.

او با بیان اینکه علما باید چنین عمل کنند تا مصداق «العلماء باقون» باشند، خاطرنشان کرد: از امام جمعه جدید داراب و مسئولان این شهر تقاضا می‌کنم در تدوین برش بومی و اجرای نقشه مهندسی فرهنگی همت بگمارند، تا در باب اجرایی کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی و احیای هویت دینی‌مان بتوانیم موفق باشیم و این تمدن ناب اسلامی را به خوبی در سطح جهان گسترش بدهیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
222 کلیک ها  پنج شنبه, 24 تیر 1400 13:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا