شهردار شیراز با اعلام این مطلب گفت: تصمیم سازان و تصمیم گیران شهرداری باید ضمن استفاده بهینه از فرصت ایجاد شده برای توسعه نگاه انسان محور در شیراز، برنامه های خود را با این رویکرد که شهر در کنار توسعه کالبدی به تعالی روح و فرهنگ نیز نیاز دارد، تدوین کنند.
حیدر اسکندرپور که در نشست مشترک با مسئولین طراحی شهری و زیباسازی شهرداری، سخن می گفت افزود: شیراز با جایگاه و ظرفیت هایی که دارد، نیازمند تعریف پروژه های شاخص و ماندگار نه تنها در حوزه عمران و ساخت و ساز بلکه با رویکرد زیباسازی، ایجاد فضای گفتگو، تعامل و نشاط اجتماعی است؛ در این راستا تشکیل دو شورای «زیباسازی» و «تبلیغات شهری» در این مجموعه ضروریست.
وی با اشاره به ضرورت زیباسازی دائمی چهره شهر شیراز گفت: هریک از مناطق یازده گانه شهرداری باید ظرف دو ماه آینده سه پروژه شاخص را در حوزه زیباسازی شیراز تدوین و ارائه کنند؛ معتقدم به دنبال اجرای این طرح که گستره کلی شهر را در بر می گیرد، حتماً شاهد چهره ای متفاوت، زیباتر و روشن تر از شیراز در سال آینده به ویژه ایام نوروز و حضور میهمانان و گردشگران خواهیم بود.
شهردار شیراز میادین را از عناصر مهم شهری دانست که می توانند با طراحی های زیبا و نوین به المان های شاخص ملی تبدیل شوند؛ از این رو به نظر می رسد طراحی برخی میادین معروف شیرازاز جمله میدان نمازی، باید بر اساس اصول و قواعد هنری و علمی و منطبق بر ویژگی های منحصر به فرد این شهر، بازآفرینی و احیا شود.
اسکندرپور، نورپردازی اصولی را از مهم ترین عوامل اثرگذار بر زیبایی محیطی در شهرها برشمرد و گفت: تعریف و تدوین پروژه های فاخر نورپردازی با هدف ایجاد جاذبه های جدید گردشگری، افزایش امنیت محله ای شهر همچنین ایجاد فرصت برای حضور اجتماعی خانواده ها و گروه های مختلف اجتماعی، از مهم ترین برنامه های مورد نیاز برای زیباسازی سیما و منظر عمومی شیراز است که مسئولین طراحی شهر در مناطق باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
وی بر اجرای نورپردازی ها با اولویت مناطق گردشگرپذیر شیراز از جمله محور دروازه قرآن به عنوان ورودی اصلی شهر، بافت تاریخی فرهنگی، پیاده راه چمران و.... تأکید کرد. شهردار شیراز همچنین در این نشست دوستانه بر ضرورت ساماندهی تابلوهای تبلیغات شهری شیراز تأکید کرد و گفت: در تمامی کلانشهرها، این تابلوها به عنوان یکی از منابع درآمدی تلقی می شود اما در شهر شیراز تا کنون به این موضوع توجه کمتری شده است، در این راستا با تشکیل شورای «تبلیغات شهری» ساماندهی ساختاری و محتوایی تابلوهای شهری با انسجام، هماهنگی و نظارت بیشتری صورت خواهد گرفت.