شرکت مخابرات ایران، اَبَر‌شبکه ارتباطی در حوزه آی سی تی کشور است

  مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران اظهارداشت: شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین اپراتور ارتباطی در حوزه های ثابت وسیار، گسترده ترین و پایدارترین شبکه زیرساختی مخابراتی یا “اَبَر‌شبکه ارتباطی کشور” در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

راستین آنلاین : وی افزود: در واقع می توان با توجه به وسعت شبکه زیرساختی و ارتباطی مخابرات در تمامی مناطق شهری، بین شهری و روستایی از آن به عنوان یک ابرشبکه ارتباطی یاد کرد که در مواقع عادی و غیرعادی، تامین نیازهای تمام مشتریان و اپراتورهای ثابت و همراه را بر عهده دارد و به همین دلیل در بحث شاخص های مقایسه ای، قیاس مخابرات با سایر اپراتورها قیاس مع الفارق است.

مهندس بیدخام خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران به عنوان ابر شبکه ارتباطی کشور، در حال حاضر اقدامات توسعه ای و بهینه سازی و افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی علی رغم تاثیرگذاری عوامل داخلی و خارجی و نبود منابع لازم را با تلاش شبانه روزی مجموعه مخابرات جبران کرده و روز به روز بر گسترش این شبکه عظیم مبتنی بر جدیدترین فناوری های بخش اینترنت و ارتباطات، ممارست می ورزد.

وی یادآورشد: همچنین تمام شاخص های کیفی و کمی شبکه بر طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان محترم تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت شبانه روزی و ۷ در ۲۴ توسط همکاران پرتلاش شرکت مخابرات در مسیر پایش و ارائه سرویس های ارتباطی و مخابراتی به نحو پایدار در حال انجام است.

مهندس بیدخام افزود: تمام فعالان حوزه آی‌سی‌تی چه در حوزه ثابت و چه همراه، ۹۵درصد از زیرساخت‌های خود را از شرکت مخابرات تامین می‌کنند و این نشان‌دهنده نبود انحصارگرایی در شرکت مخابرات است. بنابراین در اینکه این مجموعه‌ها به شبکه‌سازی و ارائه خدمات ارتباطی به صورت فراگیر تمایل ندارند، جای تامل دارد. همچنین، بر اساس تصریح وزارت ارتباطات، شرکت مخابرات موظف است بخش اصلی سرمایه‌گذاری را به سمت توسعه زیرساخت‌ها برده و شبکه انتقال در استان‌ها را ارتقا دهد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به مطالب گفته شده، برخوردها با شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی، در مقایسه با سایر شرکت‌ها متفاوت است، چرا که مخابرات موظف است در تمامی نقاط و روستاهای کشور سرویس‌های ارتباطی ارائه دهد، اما از سایر اپراتورها چنین انتظاری نیست.

مهندس بیدخام تاکید کرد: بدیهی است شرکت های ارائه خدمات ICT با استفاده از زیرساخت شبکه های ثابت می توانند به سمت رونق کسب و کار حرکت کنند. خوشبختانه شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی کشور هم در بخش ثابت و هم در بخش همراه، تامین کننده اصلی زیرساخت انتقال در سراسر کشور است.

وی همچنین اعلام کرد: یکی از وظایف و فعالیت های اصلی در صنعت مخابرات توسعه زیرساخت ارتباطی است و شرکت مخابرات این مسئله را در دستور کار دارد و هرچه زیرساخت ارتباطی کشور توسعه یابد شاهد نوآوری‌های بیشتری در صنعت مخابرات و طبیعتا فناوری های دیجیتال خواهیم بود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: با توجه به مطالب پیش گفته، امیدواریم تمام افراد و فعالانی که در حوزه ارتباطات کشور و مراجع حاکمیتی هستند ،طبق سنوات گذشته ، بر ضرورت توسعه در بخش ارتباطات تاکید داشته و به فکر حوزه ICT کشور باشند تا با حمایت های نهادهای بالادستی شاهد ارتقاء کیفیت شبکه ارتباطی کشور بوده و بتوانیم در کنار هم به توسعه و بروز رسانی تجهیزات مخابراتی کشور ، حمایت لازم و کافی از ابرشبکه ارتباطی کشور و در نهایت تحقق هرچه بیشتر رضایتمندی مشتریان کمک کنیم . / مخابرات منطقه فارس

انتهای پیام /  108
169 کلیک ها  چهارشنبه, 28 تیر 1402 09:55
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا