دکتر محمودزاده : طرح نجمای مخابرات نمونه استراتژی هم افزای آینده با راهبرد “دو سو توانی” در سازمان است

 دکتر محمودزاده گفت: استراتژی آینده محور و نگاه به گذشته از نکات تعارض افکن در سازمان است و طرح نجمای مخابرات حقیقتا ضمن نگاه به مشکلات موجود از دایره طرح و استراتژی نیز خارج نمی شود و تحول را مستمر و متوازن پیش می برد.


راستین آنلاین  دکتر محمودزاده در نشست تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات با بیان اینکه این ارزیابی ها بهانه ای برای اجماع بیشتر و هم افزایی در تمام بخش ها است، گفت: نمره ارزیابی به خودی خود مهم است اما دو مزیت برجسته دارد. اول نگاه نسبت به وضع موجود و دومین نکته این است که نمره های استان ها بین ۶۵ تا ۷۹ است که از هارمونی و آمادگی بر تحول و تلاش بیشتر حکایت می کند.
 
وی با تاکید بر اینکه فاصله نگاه به آینده شرکت علی رغم تمام تلاش ها ، آینده روشنی را پیش روی نظام ارزیابی شرکت قرار می دهد. افزود: پیاده سازی استراتژی و احصا بهترین استراتژی از نتایج مهم چنین نشست هایی است. سازمان ها برنامه ریزی می کنند و نکته مهم این است که این برنامه ریزی با توجه به نقاط ضعف و قوت خود شرکت و رقبا می تواند به استراتژی تبدیل شده و فاصله طرح ریزی و اجرا را نزدیک و با یک گام فاصله برساند.
 
دکتر محمود زاده گفت : در دنیای فناوری محور امروز ، طرح ریزی همگام با اجرا باید رعایت شود و به دنبال برنامه ریزی مدون از قبل نباشیم . در استراتژی و مجری گری طرح باید همزمان با اجرا،صورت گیرد و زمان زیادی برای طرح ریزی صرف نشود . که در استراتژی راهبردی رقباتی شرکت مخابرات به ویژه طرح نجما این نکته کاملا مراعات شده است .
 
وی با تاکید بر اهمیت ارزیابی و نظام ارزیابی مختلف در سطوح کسب و کاری کلان گفت: در دنیا تاکنون گفته می شود که مدیریت مدرن چیزی جز مدیریت تعارض ها نیست و باید قابلیت سازی برای اجرا و راهبرد درحل مشکلاتی که جنبه دو سو توانی دارد را بکار گرفته تا بر مشکلات فایق آییم .
 
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت : در ارزیابی مناطق مخابرات ایران نیز هر منطقه توان و فعالیت بالقوه مختص خود را دارد و نکته مهم پرورش نقاط بر جسته در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتالی کشوراست .
وی با بیان اینکه ارزیابی توسط گروه های خبرگی انجام و اعلام می شود گفت : تعارضات در ارزیابی نیز مهم است و برای دیده شدن آن باید به چرخه بلوغ طرح ریزی و ارزیابی توجه کنیم .
دکتر محمودزاده با اشاره به نظریات ارزیابی جهانی گفت: قبل از طرح ریزی، نگاه و رویکرد و ادبیات ارزیابی باید به صورت شفاف و سیستماتیک مشخص شود.
دکتر محمود زاده با تشریح تعارض بین اهداف عملیاتی و اهداف راهبردی گفت : ایجاد و توازن بین نگاه عملیاتی و راهبرد ها راه حل کاهش تعارض است و این توافق نسبی باید در سازمان ایجاد شود .
وی افزود : تعارض کوتاه مدت و بلند مدت در استراتژی یک چالش عمومی است و در حل این مشکل برای شرکت حوزه فناوری مانند مخابرات ایران باید بهترین تصمیم گرفته شود در این مورد نیز راه حل دو سو توانی نگاه را در استراتژی پیشنهاد می دهد .
وی با اشاره به مفهوم بازمهندسی مجدد سازمان بر اساس استراتژی گفت:مناطق با توجه به شاخص ارزیابی کم و بیش در وضعیت متوازن و قابل اتکایی قرار دارند.
اما در برخی بخش ها شاخص های ارزیابی نیز برای دوره های بعد نیاز به اصلاح و بهینه سازی دارد.
انتهای پیام /  108
115 کلیک ها  سه شنبه, 23 خرداد 1402 11:39
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا