ندافراستی «همسر» بهمن گلبار نژاد:

«بهمن» تکیه ای ازمهربانی خدا بود

راستین آنلاین -ندافراستی که خودعضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر جمهوری اسلامی ایران حاضردرمسابقات آسیایی اینچئون کره‌جنوبی است،بغض های زنانه اش را پشت غروری مردانه مخفی می کند وبا کلامی که مهربانی درآن متبلوراست،ازمردی می گوید که او رابزرگترین هدیه خدا به خودش درمسابقات پاراآسیایی اینچئون می داند.

زنی که هیچ شباهتی به نامادری های قصه ها ندارد

فراستی که از یک سال و نیم زندگی شیرین با «بهمن »می گوید،درمیان جملاتش واژه ای تامل برانگیز است.

پسرهایمان!او فرزندان «بهمن و شهناز» را فرزندان خود می داند و بزرگترین دغدغه ی خود را آینده آنها عنوان می کند.

ندا فراستی که هیچ شباهتی به نامادری های قصه ها نداردبا اندوه از رنج بیماری صعب العلاج همسر اول گلبار نژاد سخن می گوید و می گوید:دوست دارم برای پسرهای همسراول «بهمن»مثل مادرباشم.

اوکه سعی داردمهربانی های همسرش را درتک تک کلماتش یادآوری کند می گوید:آنچه بیش از هرچیز عاملی شد تا به «بهمن»اعتماد کنم،حرمتی بود که او برای همسر مرحومش قائل بود.

این قهرمان بسکتبال با ویلچر از برنامه همیشگی صبح های پنجشنبه هر هفته خودش با «بهمن»می گوید و می افزاید:بهمن تا پیش ازمرگش هیچگاه عادت دیدارصبح های پنجشنبه  با «شهناز» را دردالرحمه ترک نکرد.

rastinonline2

یک دوست صمیمی برای خانواده

همسرگلبار نژاد از«بهمن» به عنوان دوستی صمیمی و تکیه گاهی مطمئن برای خانواده یاد می کندو می گوید:اومردم را دوست داشت،تا آنجا که می توانست به مستمندان کمک می کردو هرگاه می خواست کسی را نصحیت کند می گفت:«من خیلی سن ندارم اما تجربه زیادی دارم به نظرم بهتر است اینکار را انجام دهی»

فراستی، گلبار نژاد را انسانی خاص می داند و خدای «بهمن» را خدایی مهربان می داند و می گوید:خدابه میزان مهربانی و خوبی های آدم هابا مردم،با آنها خوب و مهربان است و خدای بهمن به همین دلیل خدای مهربانی بود.

او همه تلاشش را کرد

همسر دوچرخه سوارناکام اردوی پاراالمپیک ایران در ریو ازتعهد او می گوید و می افزاید:سرعت دوچرخه «بهمن»درزمان بروز حادثه 80 کیلومتردرساعت ثبت شده که این نشان می دهد او برای رسیدن به نتیجه ای که باعث خوشحالی مردم و بالارفتن پرچم کشورش می شده از هیچ تلاشی فروگذارنبوده است.

فراستی به جمله معروف گلبارنژاد یک روز قبل از بروزحادثه اشاره می کند و می گوید:این تکیه کلام او بود و همیشه می گفت،«من تمام سعی ام را می کنم هرچه خدابخواهد»

لحظه ای که کاخ آرزوها فرو می ریزد

او یک سال و نیم زندگی مشترک با گلبارنژادراشیرین ترین دوران زندگی اش می داند و می گوید:قبل ازوقوع آن اتفاق هر شب با «بهمن»صحبت می کردم،شب قبل ازمسابقه هم مثل گذشته با او صحبت کردم واو از آرزویش برای افتخار آفرینی با لباش تیم ملی صحبت کرد.صبح روز بعد از راه های مختلف نتیجه مسابقه را پیگیری می کردیم.اما تلوزیون فقط خط پایان را نشان می داد.

نشان دادن خط پایان مسابقات بدون عبور کردن جانباز ایرانی ازآن دلشوره و اضطراب را دردل همسرو خانواده اش صدچندان می کند.

فراستی درخصوص آن لحطات که برای او هرثانیه اش صد سال به طول می انجامیده می گوید:با دشواری بسیاربادبیرفدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان تماس گرفتم.او از آسیب دیدگی کتف «بهمن»و انتقال او به بیمارستان خبرداد.

اما چنددقیقه بعد علی-پسرمان- تماس گرفت و درحالیکه فقط صدای هق هق گریه اش به گوش می رسیدگفت: «بهمن» ضربه مغزی شده است.

او که با شنیدن این خبر گویی کاخ آرزوهایش فروریخته است بازهم با دبیرفدراسیون تماس می گیردواما این بارفقط این جمله را می شنود«برایش دعا کنید....»

rastinonline03

بدترین لحظات عمر

فراستی بایادآوری خوبی های همسرش او را تکه ای ازمهربانی خدامی داند و ازدیدن تابوت حامل گلبارنژاددرفرودگاه امام خمینی (ره)به عنوان بدترین لحظات عمرش یادمی کندو می افزاید:هیچ وقت فکر نمی کردم به جای استقبال از او ،پذیرای پیکر بی جانش باشم.

همسر گلبار نژاداستقبال مردم از «بهمن»را استقبالی با شکوه می داند و باقدرانی از مسئولینی که برای مراسم تشییع و تدفین او برنامه ریزی کرده بودندمی گوید:حضور گرم مردم آلام ما را تسکین داد.

تنها توقع خانواده گلبار نژاد

هرکس گلبار نژادرا می شناسد،بی توقع بودن او را خصلتی ناب برای یک جانباز قهرمان می داند.خصلتی که گویی «بهمن»برای فرزندان و همسرش به ارث گذاشته است.

فراستی تنها توقع خانواده گلبار نژاد را تلاش مسئولان درزنده نگاه داشتن اسم و یاد او عنوان می کند و می  گوید:از همه کسانیکه در این حوزه مسئول هستند می خواهم تا حقوق بین المللی «بهمن»را برای جلوگیری از تضییع حقوق فرزندانمان پیگیری کنند.

زنی که سنگ دیگران را به سینه می زند

فراستی برای خودش از هیچ کس توقع و انتظاری ندارد،اما با اشاره به قانون درنظرگرفتن سهمیه 3درصدی و بدون آزمون استخدامی برای معلولان  می گوید:معولان در بحث اشتغال وورزش مظلوم واقع شده اند.

وی اطلاع رسانی درخصوص ورزش معلولان ضعیف می داند وخواستارتجدیدنظر دراین حوزه است.

 

عکس : محمدرضا دهداری

انتهای پیام /  محمدجوادشلتوک کار
6850 کلیک ها  دوشنبه, 12 مهر 1395 14:24
این مورد را ارزیابی کنید
(18 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا