طرح افطار ویژه ایتام و مستمندان با عنوان طرح «افطار 17» اجرا می شود

طرح افطار ویژه ایتام و مستمندان با عنوان طرح «افطار 17» اجرا می شود
   
طرح افطار ویژه ایتام و مستمندان با عنوان طرح «افطار 17» اجرا می شود |||| ||||

هفدهمین سال برگزاری طرح افطار ویژه ایتام و مستمندان با عنوان طرح «افطار 17» اجرا می شود.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :در این طرح در هر روز ماه مبارک رمضان ۶ هزار نیازمند اطعام می شوند.
مهدی محلاتی، امروز در مراسم هفدهمین سال برگزاری طرح افطار ویژه ایتام و مستمندان گفت: موسسه خیریه حجت ابن الحسن العسکری (عج)، موقوفه بارورز، اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، اداره کل بهزیستی فارس، سپاه بقیه الله (عج)، بهزیستی شیراز، موسسه خیریه آسمانیان مهربان شهر راز، نیروی انتظامی استان و خانه خیرین استان فارس در این طرح فعالیت دارند.

مدیر موسسه خیریه حجت ابن الحسن العسکری (عج) شیراز گفت: طرح بزرگ افطار یکی از بزرگترین طرح های محرومیت زدایی کشور است و امسال هفدهمین سال آن با همت خیریه حجت ابن الحسن (عج) و موسسه آسمانیان شهرراز و همچنین موقوفات حاج آقا محلاتی برپا می شود.

وی با اشاره به اینکه ۵ هزار سبد کالا امسال اجرا می شود، افزود: امروز ۱۰ تن از ۵۰ تن بین موسسات خیریه استان فارس،۸۰ موسسه در مرحله اول توزیع می شود و خیرین برای شرکت در طرح افطار ۱۷، سه طرح سلمان (س)، امیرالمومنین (ع) و پیامبر اعظم (ص) به ترتیب با پرداخت ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۰۰ هزار تومان می توانند در سفره افطار نیازمندان سهیم شوند و برای این منظور می توانند با شماره ۳۲۲۷۹۶۰۰ و ۳۲۲۵۹۶۰۰، تماس بگیرند و در طرح ثبت نام کنند.

محلاتی با اشاره به اینکه حمایت اصحاب رسانه در اطلاع رسانی از طرح بزرگ افطار قابل تقدیر است، افزود: توزیع ۳۰۰ هزار وعده غذایی به صورت خشکه بین مددجویان ۸۰ موسسه خیریه با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد تومان توزیع می شود و این طرح از ابتدای ماه مبارک آغاز شده و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.

وی گفت: اقلام تهیه شده در مرحله اول ۱۰ تن برنج، روغن و رب گوجه در قالب یک هزار بسته معیشتی میان موسسات خیریه استان توزیع می شود

بر اساس این گزارش در ادامه، سرهنگ مجید علی پور، در این مراسم با گرامیداشت ایام معنوی ماه مبارک رمضان گفت: خوشحالیم بار دیگر شاهد این کار بزرگ و طرح افطار در شیراز هستیم، کمک های مومنانه هم در دوران کرونا داشتیم اما خیریه حجت ابن الحسن العسکری (عج)، مستمر طرح افطار را هر سال با هدف کمک به نیازمندان انجام می دهد که کار بزرگی است.

جانشین فرمانده سپاه فجر در قرارگاه احمد بن موسی (ع) ادامه داد: باید در کنار قرائت قرآن به تفاسیر آن توجه کنیم، در آیات قرآن کریم به موضوع انفاق تاکید ویژه می شود.

وی اضافه کرد: رفع نیاز نیازمندان و ترویج کار خیر با اقداماتی برای تشکیل محفل ارزشمند است و طرح افطار به یک نهضت بزرگ تبدیل شده و از مهدی محلاتی که چندین سال محور این کار است و خیرین تشکر می کنم و اعتماد مردم به این خیریه هم بسیار مهم است.

این گزارش می افزاید: مرتضی هوشیار گفت: امروز شاهد همدلی و نوع دوستی هستیم و هر خیری که کمک می کند اول حال دل خودش خوب می شود و کمک خیران الگوی خوبی است، خدا کمک خیران را می بیند و قطعا جبران می کند.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: پویش امسال سازمان بهزیستی در سطح کشور با نام پویش مثبت ما برقرار کرده که در بحث جهیزیه و مسکن کمک کننده به نیازمندان است.

لطف الله شبیانی در جمع خبرنگاران هم با اشاره به اینکه امروز توفیق داشتیم خیریه حجت ابن الحسن (عج)، قدمت و ید طولایی از حمایت از مستمندان دارد، گفت: امروز بحث طرح افطار و توزیع پک های ویژه ماه رمضان میان نیازمندان را شاهد هستیم.

فرماندار شیراز اظهار کرد: در جامعه اسلامی ما این کار در حال انجام است و امیدواریم این فرهنگ در جامعه ما فراگیر شود.

انتهای پیام /  108
228 کلیک ها  چهارشنبه, 23 اسفند 1402 17:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا