سازمان ورزش، سلامت و نشاط اجتماعی در شیراز تشکیل شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شیراز با اشاره به اهمیت و نقش ورزش در حفظ سلامت افراد جامعه گفت: شورا و شهرداری با تشکیل سازمان ورزش، سلامت و نشاط اجتماعی با توجه به ظرفیت بالایی که در شهر دارد، می‌تواند در این زمینه جلودار باشد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :محمدرضا هاجری در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان گفت: در بهار قرآن، سازمان فرهنگی شهرداری ضمن فضاسازی شهری متناسب با حال و هوای معنوی شهر و برگزاری چندین مراسم بزرگ انس با قرآن و سفره‌های آسمانی افطاری در اماکن پر تردد شهر و محل تجمع مسافرین نوروزی برگزار خواهد کرد.

وی افزود: همچنین برپایی ۳۳ سفره افطاری ساده آسمانی در ۳۳ محله مناطق یازده گانه شهرداری با هماهنگی و همکاری مشترک قرارگاه احمد بن موسی (ع) از دیگر اقدامات این ایام خواهد بود.

هاجری از برگزاری ۱۲۰ محفل انس با قرآن در مساجد و محلات ۱۱ منطقه شهرداری شیراز با همکاری کانون‌های فعالان قرآنی طی ایام رمضان خبر داد و افزود: در همه حال شهردار مناطق و ناظرین شورا در مناطق پیگیری لازم را انجام خواهند داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز همچنین به برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: باید بر دست و بازوی حماسه‌آفرینان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بوسه افتخار زد که علی‌رغم تبلیغات گسترده سامری مشربان کینه توز، با حضور بصیرانه در انتخابات، نگذاشتند ایران سربلند، دشمن شاد شود. ضمن تبریک به منتخبین مردم،اعتماد و اطمینان مردم را قدر بدانند، با کار و تلاش مضاعف، در عمل، کام مردم صبور و شکور را شیرین و گره‌گشای  کارهای فروبسته آن‌ها کنند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به گفته رئیس پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۴۰ درصد جمعیت کشور دیابت یا پیش دیابت دارند. ۲۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در کشور چاق هستند، دو سوم جمعیت بالای ۶۰ سال اضافه وزن دارند، به بیش از ۵۰ درصد مردم فعالیت بدنی توصیه شده، ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش کنند.

هاجری با بیان اینکه کم تحرکی در زنان ۶۰ درصد است و زنان ایرانی ۲ برابر مردان چاق هستند، گفت: از طرفی، ۵۳.۵ درصد مردم، ورزش نمی‌کنند. سرانه جهانی ورزش در روز ۵۲ دقیقه است که در ایران ۱۳ دقیقه است. زیر ۵۰ درصد مردم، ۳۷ درصد در محل سکونت، ۸.۳ درصد در سالن‌های ورزشی دولتی ، ۲۱.۴ درصد در سالن‌های ورزشی خصوصی، ۲۱.۹ درصد در بوستان‌ها و ۱۱.۳ درصد در فضاهای عمومی ورزش می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: همه اینها نشان می‌دهد تمامی دستگاه‌های شهری به منظور کمک به حفاظت و صیانت از سلامتی، نشاط و شادابی و پیشگیری از تشدید بیماری‌ها، تمام قد باید تلاش کنند. با گسترش بسترهای ورزش و سلامتی در تمام محلات و بوستان‌ها و آموزش‌های لازم می‌توان به سلامتی، شادابی و نشاط اجتماعی مردم کمک کرد.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری با تشکیل سازمان ورزش، سلامت و نشاط اجتماعی با توجه به ظرفیت بالایی که در شهر دارد، می‌تواند در این زمینه جلودار باشد، گفت: با توجه به موافقت و رضایت وزیر کشور، جا دارد شهرداری شیراز، در این امر حیاتی وارد شده، با سرعت و سبقت نسبت به تأسیس سازمان مذکور، اقدام تا فرصت‌سوزی‌های موجود تبدیل به فرصت‌سازی شود.

هاجری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات منطقه سعدی شیراز گفت: شهرک مظلوم و محروم و پر جمعیت سعدی با بیش از ۱۵۶ شهید، ۲۵ مسجد، حسینیه و فاطمیه و بیش از ۳۷ هیئت مذهبی تاکنون وفاداری خود را به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران در تمامی حوادث در عمل اثبات کرده است. بزرگترین و عظیم‌ترین مشکل این شهرک ولایتمدار، ادعاهای واهی موقوفه نصیر الملک است که شهرک را در توسعه و عمران با مشکل، معضل و بن بست مواجه کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: از ۷۰۰ سال قبل که شیخ مصلح‌الدین سعدی برای زندگی به این محل آمده، روستا و قصبه‌ای به نام «سوکان» وجود داشته که در آثار جهانگردان، ثبت و موجود است. بیش از ۶۰۰ سال بعد، مزدوران انگلیس و خونخواران زمان، درخواست وقف منطقه را داشته که نزدیک به ۱۰۰ سال است هنوز رسمیت نیافته و حیطه وقف مشخص نشده است.

انتهای پیام /  108
181 کلیک ها  دوشنبه, 14 اسفند 1402 09:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا