اخبار کوتاه پلیس فارس

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر توقیف ۲ دستگاه کامیون حامل ۲۵۰ رأس گوسفند قاچاق، کشف ۱۱ میلیارد قطعات سواری قاچاق، انهدام باند سارقان احشام و دستگیری سارقان و مالخران مشاهده می‌شود.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس امروز، ۲۴ بهمن از توقیف ۲ دستگاه کامیون حامل ۲۵۰ رأس گوسفند قاچاق خبر داد و بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاق، روز گذشته مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در کمربندی شیراز به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

احمدرضا خرم با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها در مجموع ۲۵۰ راس گوسفند قاچاق که رانندگان قصد انتقال آن‌ها را به استان‌های مرزی داشتند کشف شد، تصریح کرد: در این رابطه ۴ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق، ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰به پلیس اعلام کنند.

۱۱ میلیارد قطعات سواری قاچاق در شهرستان مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف انواع قطعات استوک سواری زانتیا و پژو خارجی قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی مهر هنگام کنترل محورهای مواصلاتی، یک خودرو وانت بار آریسان حامل بار را متوقف کردند.

بهادر رزمجویی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۵ عدد درب و گلگیر زانتیا، ۲ دستگاه موتور زانتیا و سواری ۲۰۶، ۴ عدد کمک زانتیا، ۴ عدد جعبه فرمان زانتیا و پژو ۲۰۶، ۳ دستگاه گیربکس اتوماتیک متعلق به سواری ال نود، ۶ عدد دیسک صفحه و دست موتور ۲۰۶ و  ۶ عدد دینام، استارت و کمپروسور کولر زانتیا و پژو ۲۰۶  خارجی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه  ارزش اقلام مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

انهدام باند سارقان احشام در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از شناسایی و انهدام باند ۶ نفره سرقت احشام و کشف ۲۴ فقره سرقت در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد و گفت: در پی وقوع چند  فقره سرقت احشام در سطح حوزه شهرستان کازرون، رسیدگی به موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

اسماعیل زراعتیان افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی با تلاش شبانه روزی و اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق شدند باند ۶ نفره  از سارقان احشام را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضایی در عملیاتی ضربتی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات اولیه تاکنون به ۲۴ فقره سرقت از احشام اعتراف کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

وی بیان کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد سرقت‌هایی که توسط این سارقان صورت گرفته از اماکن و دامداری‌های با ضریب پایین امنیتی بوده است؛ لذا به دامداران و صاحبان احشام توصیه می‌شود نسبت به مقاوم‌سازی، ارتقای حفاظت فیزیکی و استفاده از تجهیزات ضدسرقت در محل نگهداری دام‌ها اقدام کنند تا شاهد وقوع این گونه سرقت‌ها نباشیم.

۳ سارق و مالخر در فسا دستگیر شدند

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری ۲ نفر سارق درون خودرو و یک نفر مالخر در آن شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو و در اجرای طرح تشدید برخورد با سارقین، رسیدگی به موضوع و کشف سرقت در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرهاد آراوند ادامه داد: ماموران پس از بررسی تخصصی صحنه‌های وقوع سرقت، موفق شدند ۲ نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و با دستور قضایی آنان را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات پلیس، دستگیر شدگان به ۸ فقره سرقت درون خودرو و فروش اموال مسروقه به مالخر اعتراف کردند.

آراوند با اشاره به دستگیری مالخر، تصریح کرد: در مخفی‌گاه مالخر، مقادیری اقلام مسروقه از قبیل قطعات خودرو، محتویات درون خودرو و ...  کشف و ضبط و به مالباختگان تحویل شد.

فرمانده انتظامی فسا از تحویل متهمان جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا اشاره کرد و گفت: طرح برخورد با سارقان و مالخران، با جدیت اجرا می‌شود که شایسته است شهروندان گرامی با رعایت اصول ایمنی، نقش خود را در پیشگیری از سرقت ایفا کنند.

انتهای پیام /  108
144 کلیک ها  چهارشنبه, 25 بهمن 1402 07:43
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا