انجام بیش از ۶ هزار بازدید از داروخانه‌های شیراز

  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از انجام بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ بازدید از داروخانه‌های سطح شهر شیراز در ۹ ماه سال جاری خبر داد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : محمدجواد راعی امروز، ۲۰ دی‌ماه اظهار کرد: پایش کیفیت ارائه خدمات دارویی در داروخانه، نظارت بر قیمت فروش و رعایت تعرفه‌های مصوب، بررسی وضعیت حضور مسوولان فنی در داروخانه و پایش ساعات کاری داروخانه‌ها از مهم‌ترین موارد مدنظر در بازرسی‌ها بوده است.

وی یادآور شد: عرضه و فروش دارو در داروخانه‌ها، باید در حضور مسئول فنی داروساز و تحت نظارت مستقیم او انجام پذیرد و کنترل نسخ، ارائه داروهای تجویز شده به بیمار، مهر و امضای نسخ و ارائه مشاوره دارویی به بیماران نیز از وظایف مسئول فنی داروخانه است.

 راعی افزود: بازدید و بازرسی‌ها بیشتر در ساعات غیر اداری و شیفت‌های کاری عصر و شب داروخانه‌ها انجام می‌شود، همچنین علاوه بر بازرسی داروخانه‌های خصوصی، از بخش خدمات دارویی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه نیز بازدید صورت می‌گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهروندان خواست تا انتقادات، شکایات و مشکلات دارویی خود را علاوه بر سامانه تلفنی ۱۹۰، از طریق شماره تلفن پیامکی ۳۲۱۲۲۲۴۰ با کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه در میان بگذارند.

انتهای پیام /  108
92 کلیک ها  چهارشنبه, 20 دی 1402 13:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا