•  دبیر میز ملی گردشگری عشایر اعلام کرد:

حضور میز ملی گردشگری عشایر در نمایشگاه گردشگری پارس با ورکشاپ‌ سبک زندگی عشایر

دبیر میز ملی گردشگری عشایر گفت: این میز در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در قالب ورکشاپ‌ سبک زندگی عشایر ورود خواهد کرد.



منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :اسماعیل خسروانی بیان کرد: میز ملی گردشگری عشایر براساس یکسری اهداف با دستور معاونت گردشگری وزارت میراث و دفتر توسعه گردشگری داخلی این وزارتخانه راه‌اندازی شد و دبیرخانه داخلی آن در فارس مستقر است.

وی با تصریح بر اینکه اگرچه ایران در تنوع قومی دنیا رتبه نخست را دارد اما در گردشگری قومی و عشایر رتبه اول را نداریم، گفت: شناسایی اقوام و فعالان بومی عشایری و ارائه آموزش به آنها، شناسایی پتانسیل‌های موجود، وضع قوانین تور برای ورود گردشگری به سیستم زندگی عشایر و استقرار کمپ‌های عشایری در این میز دنبال می‌شود.

دبیر میز ملی گردشگری عشایر ادامه داد: این میز در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در قالب ورکشاپ‌ سبک زندگی عشایر شامل خوراک، دست بافته‌ها و صنایع دستی و سازماندهی سیاه‌چادرها ورود خواهد کرد.

خسروانی با بیان اینکه گردشگری مسئولانه در تورهای عشایر نیز در این نمایشگاه دنبال خواهد شد، تاکید کرد: هدف ما این است که برای نخستین بار گردشگری عشایر که جزیی از تورهای تجربه گرا در دنیاست، برنامه ریزی و بر اساس استانداردهای جهانی رونق یابد و نمایشگاه گردشگری پارس هم کمک بزرگی در این باره باشد.

وی در خاتمه گفت: قوانین اجرای تورهای عشایری که توسط میز ملی گردشگری عشایر و دفتر توسعه گردشگری داخلی در اولین رویداد تخصصی گردشگری عشایر رونمایی شد موجب نظم دهی، رونق گردشگری، توسعه گردشگری پایدار، حفظ محیط زیست، حفظ آداب رسوم عشایر، سازماندهی تورها، جلوگیری از سلیقه‌ای عمل کردن، جلوگیری از تهاجم فرهنگی در زندگی عشایر، کمک در روند برند سازی و معرفی گردشگری عشایر ایران می‌شود
انتهای پیام /  108
89 کلیک ها  شنبه, 18 آذر 1402 11:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا