ایجاد آتش‌سوزی عمدی در باغ‌های شیراز پیگرد قانونی دارد

  سرپرست حوزه استحفاظی باغ‌های شهرداری شیراز گفت: ایجاد آتش‌سوزی عمدی در محدوده‌های باغی در این کلانشهر، در صورتیکه موجب وارد شدن آسیب به درختان شود، منجر به پیگرد و مجازات‌های قانونی خواهد شد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:عبدالرسول امیری دوشنبه ۲۹ خرداد به خبرنگاران گفت: با توجه به بارندگی‌های پایان سال قبل و اوایل امسال که منجر به افزایش حجم علف‌های هرز در سطح باغ‌ها و زمین‌های بایر نقاط مختلف شهر شده است، این اداره برای پیشگیری از وقوع آتش و سرایت آن به باغ‌ها با همکاری شهرداری مناطق ۱ و ۶ پاک‌سازی سطوح اطراف و محدوده داخلی حوزه استحفاظی را اجرایی کرده است.

سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغ‌های قصردشت شیراز با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰ هکتار از عرصه‌ها شخم‌خورده، از باغداران، ارگان‌های دولتی و خصوصی که دارای املاکی در محدوده باغ‌ها هستند خواست تا نسبت به جمع‌آوری علف‌های هرز و ضایعاتی که باعث آتش‌سوزی می‌شود، اقدام کنند.

امیری توصیه کرد: شهروندان باید از روشن کردن آتش، رهاسازی بطری‌های پلاستیکی، شیشه، آتش سیگار و مواد قابل اشتعال که خطر آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد در محدوده باغ‌ها و اراضی مملو از علوفه، خودداری کرده و در صورت مشاهده وقوع حریق یا افراد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه ۱۳۷ یا ۱۲۵ به شهرداری یا آتش‌نشانی اعلام کنند.

او خاطرنشان کرد: این اداره همچون گذشته نهایت تلاش خود را در راستای حفظ و نگهداری از باغ‌ها به عنوان میراث برجای مانده از گذشتگان، انجام می‌دهد و باغداران نیز با مشارکت، رعایت توصیه‌های ایمنی و اقدامات پیشگیرانه از وقوع هرگونه آتش‌سوزی جلوگیری کنند.

سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغ‌های قصردشت شیراز، اضافه کرد: این اداره پذیرای مشارکت شهروندان، باغداران و شهروندان بوده است و از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات همگان در زمینه حفظ و نگهداری بهتر باغ‌ها استقبال می‌کند.

انتهای پیام /  108
162 کلیک ها  دوشنبه, 29 خرداد 1402 12:27
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا