ایجاد قرارگاهی برای ساماندهی سد معبر در شیراز

 دادستان مرکز استان فارس از راه‌اندازی قرارگاه مشترک برای هم افزایی و همکاری در راستای ساماندهی وضعیت سد معابر شهر شیراز خبر داد.


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین: سید مصطفی بحرینی چهارشنبه ۲۱ دیماه در هجدهمین نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه فارس، گفت: باید همزمان با اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه و ساماندهی وضعیت سد معابر شهری، موضوع شناسایی و برخورد با متخلفانی که به هر شکل در این زمینه موجب اخلال نظم شهری را ایجاد می‌کنند، پیگیری و دنبال شود.


او افزود: با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز، قرارگاه امنیتی و اجتماعی احمد ابن موسی (ع) سپاه فجر استان فارس، شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی و مسئول تلاش می‌کنیم تا با راه‌اندازی قرارگاهی مشترک با هم افزایی و انجام اقدامات لازم، وضعیت سد معابر در شهرهای شیراز و صدرا را ساماندهی کرده و در همین راستا بحث جلوگیری از توقف خودروها در حاشیه معابر اصلی شهری ممانعت کنیم.


بحرینی با اشاره به وظیفه قانونی دادستانی در موضوعات مرتبط با حقوق عامه، گفت: دادستانی مرکز فارس از فعالیت اشخاصی که در معابر اقدام به فروش اغذیه کرده و موجب تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی می‌شوند و همچنین مراکز نگهداری و عرضه غیر مجاز دام و محصولات دامی و طیور در حاشیه راه‌ها و معابر عمومی با همکاری مراکز بهداشت شیراز، اداره کل دامپزشکی استان فارس و سایر دستگاه‌های مسئول جلوگیری می‌کند.


دادستان مرکز فارس نظارت بر اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌های مسئول در ساماندهی نظم شهری و پیشگیری از سد معابر را از وظایف فرمانداری شیراز دانست و گفت: در این زمینه لازم است فرمانداری شیراز به صورت مستمر بر اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌های مسؤل نظارت و همکار لازم را در این خصوص داشته باشد.


او در این نشست که به میزبانی شهرداری شیراز برگزار شد؛ به ارتقاء آگاهی و فرهنگ عمومی در خصوص تبعات اجتماعی، ترافیکی، بهداشتی و نظم شهری ناشی از سد معابر نیز اشاره کرد و بیان کرد : معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با همکاری شهرداری شیراز و با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز فارس، فضای مجازی، بیلبوردهای شهری، ارسال پیامک، نصب تابلو، بنر وغیره در راستای پیشگیری و ارتقای فرهنگ عمومی و آگاهی بخشی به مردم در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.


بحرینی همچنین از راه‌اندازی شعبه‌ای ویژه برای رسیدگی به جرایم مربوط به سد معابر عمومی و اخلال در نظم شهری از سوی دادستانی عمومی و انقلاب مرکز فارس خبر داد و گفت: مجوزهای قضایی لازم برای برخورد با تخلفات و جرایم مربوط به سد معابر به صورت مستمر از سوی دادستانی مرکز استان صادر خواهد شد

انتهای پیام /  108
185 کلیک ها  چهارشنبه, 21 دی 1401 12:07
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا