رایگان کردن کرایه های حمل و نقل عمومی برای مقابله با آلودگی هوا در شیراز

عضو شورای شهر شیراز گفت: طرح رایگان کردن کرایه حمل و نقل عمومی ناوگان اتوبوسرانی درون شهری در سطح کلانشهر شیراز اقدام مطلوبی برای مقابله با آلودگی هواست.

 

منصوره خسروبیگ/ راستین آنلاین: محمدتقی تذروی، امروز یکشنبه (11 دی) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با گرامیداشت شهید سلیمانی به عنوان الگوی اخلاص و عمل گفت: روز جهانی «مقاومت» را تبریک می گوییم و آرزوی سربلندی ایران اسلامی و پیروزی نهایی جبهه حق بر مستکبران جهان را از پیشگاه خداوند متعال داریم.


عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اشاره به طرح رایگان کردن کرایه حمل و نقل عمومی ناوگان اتوبوسرانی درون شهری در سطح کلانشهر شیراز اظهار کرد: شهروندان در انتخاب میان خودرو شخصی و وسایل نقلیه عمومی اغلب منافع خود را در نظر می گیرند و به همین دلیل از طریق وسایل نقلیه شخصی اقدام به تردد در داخل شهر می کنند.


وی افزود: اگر مدیران شهری تدابیری برای دگرگون کردن این وضعیت در نظر بگیرند و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را به گونه ‌ای تغییر دهند که سود شخصی افراد از استفاده آنها افزایش یابد، شهروندان تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی را بر استفاده از خودروهای شخصی ترجیح خواهند داد.


تذروی با اشاره به آلودگی هوا گفت: سهم منابع متحرک مانند خودروها در آلودگی هوا حدود 80 درصد است و استفاده از حمل و نقل عمومی برای كاهش آلاینده ها یک توصیه موكد است.


وی اعلام کرد: حدود 800 دستگاه اتوبوس در حال حاضر در سطح شیراز فعال هستند که فقط 20 درصد هزینه اتوبوس ها از طریق پرداخت هزینه حمل و نقل توسط شهروندان تامین می شود و این مبلغی ماهانه به ارزش شش و نیم میلیارد تومان برآورد شده است که پیشنهاد می شود شهرداری کلانشهر شیراز میزان مبلغ برآورد شده را برای رایگان سازی حمل و نقل اتوبوس های درون شهری ماهانه به سازمان حمل و نقل و مسافر پرداخت کند.

انتهای پیام /  108
110 کلیک ها  یکشنبه, 11 دی 1401 17:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا