شورا و شهرداری شیراز در ساخت مسکن ملی ورود جهادی داشته باشند

عضو شورای شهر شیراز گفت :  شورای اسلامی و شهرداری شیراز در ساخت مسکن ملی همچون تهران ورود جهادی داشته باشند زیرا وضع موجود نشان از بی رغبتی دارد و اداره کل راه و شهرسازی می تواند با مشارکت و همکاری مشترک شهرداری و اوقاف و تهاتر متقابل زمین در تمامی محلات شیراز با زیرساخت های مناسب،طرح مسکن ملی را به سرانجام برساند.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین: محمدرضا هاجری، امروز یکشنبه (11 دی) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی در مکتب خود درس ایثار و شجاعت به ما اموخت و آنچنان شیفته و شیدای سیره فاطمی بود که دشمنان برای ترورش، حضورش در ایام فاطمیه را هدف قراردادند نهضت وی همیشه زنده خواهد ماند.


عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود افزود: در شورای اسلامی چهارم شیراز مصوب شد، شیراز قدیم تحت پوشش شهرک سینمایی مانند شهرک «غزالی» در زمین های متعلق به شهرداری شیراز در انجیره قرار بگیرد و سریال «حضرت احمد ابن موسی (ع)» در آن ساخته شود.


وی اضافه کرد: تفاهمنامه سه جانبه شهرداری شیراز، صدا و سیمای مرکز فارس و تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در این زمینه به امضا رسید اما این پروژه فاخر را قربانی کردند و نگذاشتند بر ظرفیت های شیراز افزوده شود که باید پیگیری شود.


هاجری در ادامه با تاکید بر قدمت آرامستان «دارالسلام» شیراز اظهار کرد: قدمت این آرامستان از «تخت فولاد» اصفهان بیشتر است اما در بازسازی، بهسازی و قرار گرفتن در بسترهای زیارتی و گردشگری آنطور که به «تخت فولاد» توجه شده است به این آرامستان کهن توجه نشده است.


وی افزود: اختلاف بر سر تقسیم این آرامستان بین میراث فرهنگی، اوقاف و شهرداری علیرغم وجود طرح و نقشه ها و هزینه های بسیار توسط شهرداری شیراز، راکد مانده است و این آرامستان همچنان پاتوق معتادان و گور و کارتن خواب ها شده است و از نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار فارس درخواست دارم با جمع کردن اضلاع سه گانه و گره گشایی اقدامی کنند تا آرامستان جهانی «دارالسلام» شیراز، بتواند جایگاه واقعی خود را به دست آورد و محور حضور زوار اهل قبور و گردشگران اماکن تاریخی باشد.


هاجری با تاکید بر به سنت حسنه وقف هم گفت: لازم است محدوده قانونی موقوفات شیراز مشخص شود زیرا برخی از تولیت موقوفات، مردم را تحت فشار دریافت های نجومی قرار داده که مردم را به وقف بی اعتماد و بدبین می کنند.


وی در خصوص مسکن ملی هم تصریح کرد: شورای اسلامی و شهرداری شیراز در ساخت مسکن ملی همچون تهران ورود جهادی داشته باشند زیرا وضع موجود نشان از بی رغبتی دارد و اداره کل راه و شهرسازی می تواند با مشارکت و همکاری مشترک شهرداری و اوقاف و تهاتر متقابل زمین در تمامی محلات شیراز با زیرساخت های مناسب،طرح مسکن ملی را به سرانجام برساند.

انتهای پیام /  108
232 کلیک ها  یکشنبه, 11 دی 1401 17:05
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا