سرمایه گذاری در زمین با حذف پلاستیک شعار سال محیط زیست

سرمایه گذاری در زمین با حذف پلاستیک شعار سال محیط زیست
   
سرمایه گذاری در زمین با حذف پلاستیک شعار سال محیط زیست |||| ||||

عطا پور شیرزاد»، امروز (پنج شنبه ۱ اردیبهشت) در کنفرانس خبری روز زمین پاک که با حضور خبرنگاران برگزار شد و با گرامیداشت شب های قدر گفت: شعار امسال این روز جهانی، «سرمایه گذاری در زمین با حذف پلاستیک» انتخاب شده است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه محیط زیست و حیات وحش همواره تاکیدات ویژه داشته اند.

 
به گزارش راستین آنلاین سرپرست اداره کل محیط زیست فارس افزود: تغییر اقلیمی در جهان موجب شده محیط زیست وضعیت خوبی نداشته باشد و فارس دچار مشکلات عدیده زیست محیطی شده است و مهمترین کار برای محیط زیست، حفاظت مردم پایه است.
 
وی اضافه کرد: باید دنبال الگوی حفاظت جدید باشیم که مورد تاکید سازمان محیط زیست است و رسانه زبان گویای محیط زیست است که می تواند در آموزش عمومی و آگاهی بخشی در این حوزه موثر باشد.
 
پور شیرزاد تاکید کرد: محیط زیست فارس در حوزه خود بر شفاف سازی تاکید دارد و صداقت دو سویه با رسانه در این حوزه به اطلاع رسانی دقیق منجر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: حتی یک واژه می تواند، محیط زیست را به چالش بکشد و رسانه ها هر موضوعی را می توانند از طریق روابط عمومی محیط زیست فارس با کسب اطلاعات تخصصی پیگیری کنند و سپس موضوعات را دنبال کنند.
 
پور شیرزاد اضافه کرد: تغییر الگوی مصرف و تغییر سبک زندگی در حوزه محیط زیست حایز اهمیت است و موجب استفاده درست از منابع موجود در محیط زیست می شود و معتقدیم هر شهروند باید یک مدافع محیط زیست باشد.
 
وی با اشاره به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) گفت: مشارکت فعال رسانه با آگاهی رسانی درست و مشارکت مردم در حفظ محیط زیست در این سیاست ها مورد تاکید ویژه قرار دارند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس افزود: حرکت بر اساس محتوا محوری و نتیجه محوری در این حوزه حایز اهمیت است و هدف ما خروج از شعار و تحقق مطلوب اهداف محیط زیستی است.
 
وی اضافه کرد: تالاب «پریشان» خشک شده و تالاب «بختگان» رو به خشکی است و ستاد احیای تالاب ها در استان فعال است و کارگروه ها و مطالعات دانشگاهی انجام می دهد و استاندار فارس با حساسیت ویژه مسایل محیط زیستی را دنبال می کند.
 
پور شیرزاد تصریح کرد: نوع کشت، میزان و فصل کشت و میزان مصرف آب اگر توسط جهاد کشاورزی به خوبی مدیریت شود تا ۴۰ درصد مشکلات محیط زیست رفع خواهد شد و تخصیص حقابه تالاب ها بسیار مهم است و در حال حاضر توسط استاندار فارس با جدیت دنبال می شود.
 
وی ادامه داد: اختصاص حقابه ها و خشک نشدن تالاب ها از انتشار ریزگردها جلوگیری می کند و برای مدیریت تالاب ها برنامه تهیه شده و تمام ظرفیت ها مانند نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی باید پای کار بیایند.
 
پور شیرزاد تصریح کرد: تحقق توسعه پایدار در پی حفظ سرزمین محقق می شود و باید توان اکولوژیک و آمایش سرزمین در اولویت قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: برای بحث آتش سوزی یگان حراست همواره فعال است و از ظرفیت جوامع محلی در این حوزه استفاده می شود، در مورد آلودگی شهر شیراز یک مورد وضعیت ناسالم داشتیم که علت آن بیشتر گرد و غبار است و معاینه فنی خودروها نیز مورد توجه قرار دارد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
367 کلیک ها  پنج شنبه, 01 ارديبهشت 1401 14:40
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا