شفاف سازی موجب ایجاد و تسری عدالت در تصمیم‌گیری می شود

شفاف سازی موجب ایجاد و تسری عدالت در تصمیم‌گیری می شود
   
شفاف سازی موجب ایجاد و تسری عدالت در تصمیم‌گیری می شود |||| ||||

رئیس کمیسیون هوشمند سازی شورای شهر شیراز با بیان اینکه شفاف سازی موجب ایجاد و تسری عدالت در تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و اجرای تصمیمات می‌شود، گفت: نبود شفافیت نگرانی‌هایی را ایجاد و در واقع زمینه دخالت سلیقه‌ای در تصمیم گیری‌ها را فراهم می‌کند.

 
به گزارش راستین آنلاین دکتر مهدی نصیری شنبه ٢٧ فروردین در یک نشست خبری، با اشاره به ارائه فعالیت های بخش هوشمند سازی شهر شیراز گفت: در کمیسیون هوشمند سازی چند موضوع جدی را در دستور کار قرار داده‌ایم که مهمترین هدف که جزو شهر وظایف نیز است، این است که بتوانیم خدماتی را ارائه دهیم که سطح زندگی مردم در فضای شهری تسریع شود.
 
به گفته رئیس کمیسیون هوشمند سازی شورای شهر شیراز، در این کمیسیون چالش‌های مدیریت شهری رصد و سعی می‌شود که با استفاده از زیر ساخت‌های هوشمند سازی پیشنهادهایی ارائه شود.
 
نصیری عنوان کرد: مهمترین فعالیتی که می‌توان در حوزه کمیسیون انجام داد در بخش شهرداری الکترونیک است که باید سرعت بیشتری به آن بخشید تا مراجعات مردمی به حداقل برسد.
 
او خاطرنشان کرد: برخی قوانین در حوزه شهرسازی وجود دارد که شاید مردم اطلاعی ندارند و اگر بتوانیم این خدمات را اطلاع رسانی کنیم کمک مطلوبی به شهروندان خواهد بود.
 
این عضو شورای شهر شیراز ضمن بیان اینکه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را باید جدی تر پیگیری و عملیاتی کنیم، علاقه مندی ما تبدیل شیراز به قطب فناوری اطلاعات جنوب کشور است برای تحقق این هدف مهم، نیازمند زیرساخت‌هایی نظیر مرکز داده، هستیم.
 
نصیری همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد فیبرنوری، گفت: در شیراز بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری اجرا شده است و امیدواریم این میزان به 2 برابر افزایش یابد؛ اگر زیرساخت تکنولوژی "فایوجی" ایجاد شود، استفاده از فیبرنوری نیز ضرورت دارد. البته یکی از اهداف ایجاد شبکه اختصاصی ادارات است.
 
رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز افزود: ایجاد زیر ساخت اطلاعات مکانی از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که به دنبال آن هستیم.مشکلی که در سطح شهر شیراز وجود دارد این است که ادارات مختلف نقشه‌های شبکه‌ای که دارند یک پارچه نیست از این رو این کار کمک می‌کند تا نقشه یک پارچه داشته باشیم.
 
نصیری عنوان کرد: با توجه به اینکه اسناد کاغذی عمر محدودی دارند یک چالش جدی دیگر مراجعه به این اسناد است که برای پیدا کردن مشکل ساز است، از این رو سامانه یکپارچه مدیریت اسناد را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
او در خصوص سامانه مدیریت اتوبوس و تاکسی هم تاکید کرد: سامانه مدیریت تاکسی عملیاتی شده که بتوان غیر نقدی کرایه ها را پرداخت کرد. در خصوص اتوبوس نیز مواردی بسیار مهم وجود دارد که شهروندان بدانند اتوبوس کجا می‌ایستد.
 
نصیری اجرای طرح کیف پول را زیرساختی بسیار مهم برشمرد و گفت: راه‌اندازی کیف پول کار سختی نیست و در واقع اجرای تمام پروژه‌های مصوب شده دشوار نیست.ناراحتی بنده از این است که اجرای پروژه برای بار هفتم لغو شده است، هرچقدر خوش بینانه فکر کنیم نمی‌توان فکر کرد که منفعتی در آن برای لغو کنندگان وجود ندارد.
 
رئیس کمیسیون هوشمند سازی شهرداری شیراز بیان کرد: در سامانه سرو اکثر خدمات شهرداری را شهروندان می‌توانند انجام دهند، همچنین دوربین‌های کنترل سرعت و پارکینگ های هوشمند فعالیت دیگر فعالیت‌هایی است که در حال پیگیری هستیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
213 کلیک ها  شنبه, 27 فروردين 1401 22:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا